Povezanost učeničkih stavova i uvjerenja prema matematici i kognitivnih sposobnosti s ocjenama iz matematike (CROSBI ID 181874)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Pavlin-Bernardić, Nina ; Ravić, Silvija ; Borović, Ksenija
hrvatski
Povezanost učeničkih stavova i uvjerenja prema matematici i kognitivnih sposobnosti s ocjenama iz matematike
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati učeničke stavove i uvjerenja o matematici, postoje li rodne razlike u ovim varijablama, te ispitati kako inteligencija i stavovi prema matematici predviđaju ocjenu iz matematike. U istraživanju je sudjelovalo 81 učenika 4. razreda iz jedne zagrebačke osnovne škole. Oni su ispitani Ljestvicom za ispitivanje stavova i uvjerenja o matematici i Ravenovim Standardnim progresivnim matricama, te su prikupljeni podaci o njihovim ocjenama iz matematike. Pokazalo se da učenici imaju pozitivne stavove prema matematici te da nemaju izražena uvjerenja da je matematika više muška domena i da je sposobnost za matematiku urođena. Jedina rodna razlika pokazala se na uvjerenju da je matematika više muška domena. Rezultat na Standardnim progresivnim matricama i stavovi prema matematici zajedno objašnjavaju 34% varijance ocjena iz matematike.
stavovi o matematici; uvjerenja o matematici; ocjene iz matematike; kognitivne sposobnosti
nije evidentirano
engleski
The relationship between students' attitudes and beliefs toward mathematics, cognitive abilities and mathematics grades
nije evidentirano
attitudes toward mathematics; mathematics beliefs; mathematics grades; cognitive abilities
nije evidentirano