Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Odgoj između stege i slobode (CROSBI ID 584313)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad

Malović, Nenad Odgoj između stege i slobode // Vjeronauk nakon dvadeset godina: izazov Crkvi i školi / Razum, Ružica (ur.). Zagreb: Glas Koncila, 2011. str. 205-219

Podaci o odgovornosti

Malović, Nenad

hrvatski

Odgoj između stege i slobode

U članku se polazi od čovjeka koji na svijet dolazi kao nedovršeno biće i koji kao takav ulazi u proces kultiviranja i uraštanja u zajednicu u koju je rođen, a koja već funkcionira prema određenim normama. Cilj odgoja je pomoći mu da se pripremi za život u zajednici poštujući njezine norme, ali ne gubeći istovremeno svoju vlastitost. U tom smislu cilj i subjekt odgoja je sâmo dijete. Tvrdi se da je u odgojno-obrazovnom procesu potrebno odrediti vrijednosti koje bi dijete trebalo usvojiti kako bi postalo sposobno i voljno te vrijednosti i promicati. Odbija se prigovor da se pritom radi o manipulaciji zbog toga što dijete na određenim stupnjevima razvoja ne može sâmo te vrijednosti domisliti i u sebi razviti. Kao glavne vrijednosti ističu se najprije sloboda, a potom, sa slobodom nužno povezana odgovornost. U raspravi o slobodi ističe se problem različitog shvaćanja slobode te se nastoji pokazati kako apsolutna sloboda ne postoji iz jednostavnog razloga što čovjek tu slobodu ne utemeljuje iako mu je kao ljudskom biću konstitutivna. Također se naznačuju granice slobode u odnosu prema drugom čovjeku, društvu i svijetu. U ispravnom shvaćanju slobode važnu ulogu ima odgovornost , pojam koji je zamijenio pojam dužnosti. Oslanjajući se na Kanta nastoji se pokazati da odgovornost uključuje dužnost i sposobnost refleksije vlastitih želja i slobodnog djelovanja. Zaključno, tvrdi se nemogućnost prenošenja tzv. neutralnog znanja tj. tvrdi se povezanost znanja i vrijednosti. U tom kontekstu govori se o stezi i ulozi i značenju autoriteta i postavljanju jasnih granica u procesu odgoja, poštujući djetetovu osobnost.

odgoj ; obrazovanje ; sloboda ; odgovornost ; dužnost ; stega ; autoritet

nije evidentirano

engleski

Upbringing between discipline and freedom

nije evidentirano

upbringing ; education ; freedom ; responsibility ; duty ; discipline ; authority.

nije evidentirano

Podaci o prilogu

205-219.

2011.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Vjeronauk nakon dvadeset godina: izazov Crkvi i školi

Razum, Ružica

Zagreb: Glas Koncila

978-953-241-305-2

Podaci o skupu

Vjeronauk nakon dvadeset godina: izazov Crkvi i školi

pozvano predavanje

14.06.2011-14.06.2011

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Filozofija