Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Ocjena prihvatljivosti pomorskih plovidbenih rizika (CROSBI ID 371142)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Mohović, Đani Ocjena prihvatljivosti pomorskih plovidbenih rizika / Zec, Damir (mentor); Rijeka, Pomorski fakultet u Rijeci, . 2010

Podaci o odgovornosti

Mohović, Đani

Zec, Damir

hrvatski

Ocjena prihvatljivosti pomorskih plovidbenih rizika

Ovom doktorskom disertacijom s naslovom "Ocjena prihvatljivosti pomorskih plovidbenih rizika" sustavno je istražen rizik nasukanja broda pri prolazu uskim plovnim putovima te su određeni kriteriji prema kojima bi se navedeni rizik vrednovao. Izrađen je model kretanja broda koji omogućuje variranje ulaznih vrijednosti, a dobiveni rezultati koriste se za procjenu rizika nasukanja. Pri određivanju graničnih parametara koji definiraju sigurnu plovidbu odvojeno su istraženi parametri sigurne plovidbe kada svi brodski sustavi rade ispravno od slučaja kada tijekom plovidbe dolazi do izvanrednog događaja. Analizom stručne i znanstvene literature, intervjuima s aktivnim pomorcima i peljarima te istraživanjem na navigacijskom simulatoru definirani su koeficijenti za određivanje širine plovnog puta koji se može smatrati sigurnim za plovidbu broda uz pretpostavku da svi brodski sustavi rade ispravno te da brodom upravlja i kormilari osoba koja se ponaša kao "dobar pomorac". Za potrebe istraživanja rizika nasukanja zbog izvanrednog događaja na brodu definirani su različiti scenariji. Za izradu modela kretanja broda s obzirom na definirane scenarije izabrana je klotoida. Modificiranjem parametarske jednadžbe klotoide u konačnici se dobila krivulja koja vrlo vjerno aproksimira krivulju kretanja broda. Nadalje, izrađen je model promjene brzine koji može procijeniti brzinu broda u bilo kojoj točki krivulje okretanja broda kada je otklon kormila konstantan, a stroj zaustavljen. Dobiveni modeli ispitani su na 60 scenarija prema kojima je provedeno istraživanje na navigacijskom simulatoru. Da bi se prikazale moguće posljedice nasukanja analizirani su radovi i modeli u svezi s mehanikom oštećenja broda pri nasukanju. Dobiveni rezultati istraživanja iskorišteni su za postizanje osnovnog cilja ove disertacije, a to je model za određivanje prihvatljivosti pomorskih plovidbenih rizika. U tu svrhu izabran je fizikalni model koji polazi od veličine oštećenja broda. Za potrebe utvrđivanja vrijednosti koje će omogućiti utvrđivanje veličine posljedice nasukanja kod raznih scenarija razvijen je simulacijski model. Rezultati i spoznaje dosegnuti u radu omogućuju vrednovanje odluka koje se moraju donositi na državnoj ili lokalnoj razini.

rizik nasukanja broda; koeficijenti za određivanje širine plovnog puta; model nasukanja broda; model promjene brzine; posljedice nasukanja; fizikalni model; simulacijski model; model za određivanje prihvatljivosti pomorskih plovidbenih rizika

nije evidentirano

engleski

Model for determining the acceptability of maritime navigational risks

nije evidentirano

the risk of grounding; coefficients in determining the width of the fairway; ship grounding model; speed changing model; consequences of grounding; physical model; simulation model; model for determining the acceptability of maritime navigational risks

nije evidentirano

Podaci o izdanju

142

22.12.2010.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Pomorski fakultet u Rijeci

Rijeka

Povezanost rada

Tehnologija prometa i transport