Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Algoritamski pristup planiranju pomorske plovidbe (CROSBI ID 371141)

Ocjenski rad | magistarski rad (mr. sc. i mr. art.)

Mohović, Đani Algoritamski pristup planiranju pomorske plovidbe / Zec, Damir (mentor); Rijeka, Pomorski fakultet u Rijeci, . 2003

Podaci o odgovornosti

Mohović, Đani

Zec, Damir

hrvatski

Algoritamski pristup planiranju pomorske plovidbe

Analiziranjem pomorskih nezgoda došlo se do zaključka da se planiranju pomorske plovidbe najčešće ne pristupa dovoljno sustavno. Kako bi se smanjila mogućnost izvanrednih događaja s različitim posljedicama i povećao stupanj sigurnosti u pomorskom prometu bilo je potrebno sagledati postupak planiranja i dobiti metodologiju koja bi mogla biti primjenjena u svakodnevnom radu. Ovim magistarskim radom analizirani su čimbenici koji utječu na planiranje pomorske plovidbe, analizirane su njihove specifičnosti i moguća međudjelovanja, čimbenici su grupirani s obzirom na njihov utjecaj na područje plovidbe te su temeljem takvih spoznaja definirani algoritmi planiranja pomorske plovidbe u određenom području plovidbe. U radu je utvrđena funkcionalna zavisnost između čimbenika koji opisuju određeni brod i njegova obilježja, čimbenika određenih utjecajem vanjskih sila na brod, čimbenika određenih navigacijskom podrškom te čimbenika određenih općim uvjetima okoline i njihovim utjecajem na kretanje broda. Pri istraživanju granični uvjeti bili su određeni uvjetima uobičajenim u pomorstvu koji zadovoljavaju zahtjeve sigurnosti plovidbe u cilju zaštite ljudi, imovine i sprečavanje onečišćenja mora i morskog okoliša. Analizirani čimbenici procjenjeni su takođe sa stanovišta njihova utjecaja na brod u određenom razdoblju putovanja. Pri toj procjeni došlo se do zaključka da je moguće i potrebno pomorsku plovidbu, ovisno o položaju broda, podijeliti u tri područja: lučko, obalno i oceansko. Takvom podjelom područja plovidbe omogućeno je grupiranje čimbenika i izradu algoritma planiranja pomorske plovidbe s obzirom na područje plovidbe (planiranje plovidbe u lučkim područjima, planiranje plovidbe u obalnim područjima i planiranje plovidbe u oceanskim područjima). Istraživanje je pokazalo da povrh čimbenika koji su uvršteni u algoritam planiranja u prije navedenim područjima postoji dio čimbenika koji utječu ili mogu utjecati na način planiranja plovidbe u svim područjima plovidbe. Zbog toga su ti čimbenici izdvojeni i uvršteni u poseban algoritam (opći podaci provjere valjani za cijelo putovanje) koji prethodi prije spomenutim algoritmima. Razvijeni algoritam planiranja plovidbe u ovom radu može se već danas koristiti na trgovačkim brodovima, ali od posebne vrijednosti je mogućnost njegovog korištenja od strane ustanova na kopnu, naročito za planiranje plovidbe u obalnom području ili u području prilaza luci i lučkim područjima. Najveća prednost takvog načina planiranja bila bi mogućnost određivanja faktora sigurnosti i postavljanja ograničenja od strane obalne države u čijem je i najvećem interesu sigurnost plovidbe, a s tim u vezi i zaštita morskog okoliša. Povrh toga, tako pripremljeni plan, bilo bi moguće simulirati na današnjim simulatorima plovidbe i tako doći do stvarne provjere plana, a po potrebi simulirati i moguće najnepovoljnije slučajeve. Podaci dobiveni planom plovidbe mogu se uključiti u neki model pomorskog prometa gdje se kasnije mogu promatrati tehnološki učinci, ekonomski učinci, učinci na morski okoliš, uvjeti optimizacije sustava, itd. Predloženi pristup problemu omogućava postavljanje jedinstvenih i znanstveno utemeljenih kriterija i metodologije izrade maritimnih studija u konkretnim područjima plovidbe.

planiranje pomorske plovidbe; algoritmi planiranja pomorske plovidbe ovisno o području plovidbe

nije evidentirano

engleski

Algorithmic approach to the passage planning

nije evidentirano

passage planning; passage planning algorithm depending on the area of navigation

nije evidentirano

Podaci o izdanju

122

14.06.2003.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Pomorski fakultet u Rijeci

Rijeka

Povezanost rada

Tehnologija prometa i transport