Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 568689

Odnos strategija čitanja i razumijevanja teksta u ranom učenju engleskoga kao stranoga jezika


Radišić, Mirna; Pavičić Takač, Višnja
Odnos strategija čitanja i razumijevanja teksta u ranom učenju engleskoga kao stranoga jezika // Dijete i jezik : dijete i tekst / Vodopija, Irena ; Smajić, Dubravka (ur.).
Osijek: Učiteljski fakultet u Osijeku, 2011. str. 325-342 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


Naslov
Odnos strategija čitanja i razumijevanja teksta u ranom učenju engleskoga kao stranoga jezika
(Relationship between Reading Strategies and Reading Comprehension in Early English Language Learning)

Autori
Radišić, Mirna ; Pavičić Takač, Višnja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Dijete i jezik : dijete i tekst / Vodopija, Irena ; Smajić, Dubravka - Osijek : Učiteljski fakultet u Osijeku, 2011, 325-342

Skup
Međunarodni znanstveni skup Dijete i jezik : Dijete i tekst (2007. ; Osijek)

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 24.11.2007.

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
Strategije čitanja; čitanje s razumijevanjem; mlađi učenici; upitnik; test razumijevanja čitanjem
(Reading strategies; reading comprehension; younger learners; questionnaire; reading comprehension test.)

Sažetak
U radu se predstavlja istraživanje o strategijama čitanja i uspjehu u čitanju s rezumijevanjem provedeno s učenicima engleskoga kao stranoga jezika u 4. razredu osnovne škole. Istraživanje je provedeno na uzorku od 165 ispitanika, a korišteni su Upitnik o strategijama čitanja na engleskom jeziku za učenike mlađe školske dobi i test čitanja s odgovaranjem na pitanja na meterijalnom jeziku. Analiza rezultata pokazala je povezanost uporabe strategija čitanja i uspjeha na testu. Bolje rezultate postigli su oni ispitanici koji koriste strategije samostalnoga čitanja za razliku od manje samostalnih čitatelja, tj. ispitanika koji se koriste vanjskim izvorima informacija.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Filozofski fakultet, Osijek,
Fakultet za odgojne i obrazovane znanosti, Osijek