Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 568679

Mogućnosti lingvostilističke interpretacije književnoumjetničkoga teksta


Krumes-Šimunović, Irena
Mogućnosti lingvostilističke interpretacije književnoumjetničkoga teksta // Dijete i jezik danas : dijete i tekst : zbornik radova s međunarodnoga znanstvenoga skupa / Vodoipija, Irena ; Smajić, Dubravka (ur.).
Osijek: Učiteljski fakultet, 2011. str. 109-121 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)


Naslov
Mogućnosti lingvostilističke interpretacije književnoumjetničkoga teksta
(Possibilities of the Linguostylistic Interpretation of a Literary Text)

Autori
Krumes-Šimunović, Irena

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni

Izvornik
Dijete i jezik danas : dijete i tekst : zbornik radova s međunarodnoga znanstvenoga skupa / Vodoipija, Irena ; Smajić, Dubravka - Osijek : Učiteljski fakultet, 2011, 109-121

ISBN
978-953-6965-27-4

Skup
Međunarodni znanstveni skup Dijete i jezik danas : (Osijek, 2007.)

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 2007.

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
Interpretacija; lingvostilistika; lingvometodički pokus; književni tekst; jezične igre
(Interpretation; linguostylistics; linguomethodical experiment; the literary text; language games)

Sažetak
Lingvistički pristup u interpretaciji lirskoga književnoga djela omogućuje doživljavanje pjesničkoga jezika putem analize lingvističkih i stilističkih kategorija. Uz razvoj osjetljivosti učenika prema jeziku umjetničkoga djela osvješćuje se i uloga jezika u izgradnji poetskoga teksta. Lingvistički pristup u nižim razredima osnovne škole omogućuje učenicima provjeru i sažimanje prethodnih lingvističkih spoznaja, njihovo povezivanje s jezikom umjetničkoga djela i razvoj senzibiliteta prema značenjima i izražajnim vrijednostima pjesničkoga teksta. Provedbom stvaralačkoga lingvometaboličkog pokusa u okviru problemsko-stvaralačke nastave ostvaruju se mogućnosti primjene različitih jezičnih igara. Uspješno se povezuje nastava jezika, književnosti i jezičnoga izražavanjai produbljuju se lingvističke, komunikacijske i stvaralačke sposobnosti učenika. Učenik predviđa i samostalno otkriva ulogu riječi u strukturi poetskoga teksta, a vlastitim kreativnim činom provjerava funkcionalnost riječi u tekstu. Sat interpretacije književnoga teksta tako postaje dinamičniji, a istraživačka pozicija učenika potiče kvalitetnu doživljajnu recepciju teksta.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Fakultet za odgojne i obrazovane znanosti, Osijek

Autor s matičnim brojem:
Irena Krumes, (299574)