Mogućnosti lingvostilističke interpretacije književnoumjetničkoga teksta (CROSBI ID 584223)
Prilog sa skupa u zborniku | stručni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Krumes-Šimunović, Irena
hrvatski
Mogućnosti lingvostilističke interpretacije književnoumjetničkoga teksta
Lingvistički pristup u interpretaciji lirskoga književnoga djela omogućuje doživljavanje pjesničkoga jezika putem analize lingvističkih i stilističkih kategorija. Uz razvoj osjetljivosti učenika prema jeziku umjetničkoga djela osvješćuje se i uloga jezika u izgradnji poetskoga teksta. Lingvistički pristup u nižim razredima osnovne škole omogućuje učenicima provjeru i sažimanje prethodnih lingvističkih spoznaja, njihovo povezivanje s jezikom umjetničkoga djela i razvoj senzibiliteta prema značenjima i izražajnim vrijednostima pjesničkoga teksta. Provedbom stvaralačkoga lingvometaboličkog pokusa u okviru problemsko-stvaralačke nastave ostvaruju se mogućnosti primjene različitih jezičnih igara. Uspješno se povezuje nastava jezika, književnosti i jezičnoga izražavanjai produbljuju se lingvističke, komunikacijske i stvaralačke sposobnosti učenika. Učenik predviđa i samostalno otkriva ulogu riječi u strukturi poetskoga teksta, a vlastitim kreativnim činom provjerava funkcionalnost riječi u tekstu. Sat interpretacije književnoga teksta tako postaje dinamičniji, a istraživačka pozicija učenika potiče kvalitetnu doživljajnu recepciju teksta.
interpretacija ; lingvostilistika ; lingvometodički pokus ; književni tekst ; jezične igre
nije evidentirano
engleski
Possibilities of the Linguostylistic Interpretation of a Literary Text
nije evidentirano
interpretation ; linguostylistics ; linguomethodical experiment ; the literary text ; language games
nije evidentirano
Podaci o prilogu
109-121.
2011.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Podaci o skupu
6. međunarodni znanstveni skup Dijete i jezik danas: Dijete i tekst
predavanje
22.11.2007-24.11.2007
Osijek, Hrvatska