Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Suradnja roditelja i škole u Hrvatskoj: sličnosti i razlike urbanih i ruralnih sredina (CROSBI ID 181356)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Miljević-Riđički, Renata ; Pahić, Tea ; Vizek Vidović, Vlasta Suradnja roditelja i škole u Hrvatskoj: sličnosti i razlike urbanih i ruralnih sredina // Sociologija i prostor, 49 (2011), 165-184. doi: 10.5673/sip.49.2.3.

Podaci o odgovornosti

Miljević-Riđički, Renata ; Pahić, Tea ; Vizek Vidović, Vlasta

hrvatski

Suradnja roditelja i škole u Hrvatskoj: sličnosti i razlike urbanih i ruralnih sredina

Cilj istraživanja bio je provjeriti razlikuju li se roditeljske procjene suradnje i zadovoljstva vlastitom uključenosti u život škole iz urbano/ruralne perspektive. Rad je dio većeg, međunarodnog istraživanja koji se bavi participacijom roditelja u životu škole. Uzorak se sastoji od 1052 roditelja djece od drugog do osmog razreda iz 30 osnovnih škola u Hrvatskoj. 16 škola nalazi se u urbanim, a 14 škola u ruralnim područjima. 562 ili 53, 4% roditelja je iz urbanih sredina, a 490 ili 46, 6% roditelja je iz ruralnih sredina. Rezultati pokazuju da roditelji općenito nastavu i izvannastavne aktivnosti procjenjuju isključivo zaduženjem škole, što ukazuje na tradicionalan pristup suradnji roditelja i škole. Međutim, odgoj djeteta i njegovo zadovoljstvo školom vide kao zajedničku odgovornost škole i roditelja, što ukazuje na mogućnost razvoja partnerskog odnosa škole i roditelja. Roditelji uglavnom vide vlastiti nedostatak vremena kao najznačajniju prepreku suradnji škole i roditelja, međutim, taj nedostatak značajno više naglašavaju roditelji urbanih sredina. Roditelji ruralnih područja općenito su zadovoljniji različitim načinima sudjelovanja u životu škole. Urbano/ruralne razlike roditeljskih procjena u većini potvrđuju polaznu pretpostavku o većoj povezanosti roditelja i škole u ruralnim područjima, kao i općenito veće zadovoljstvo komunikacijom i utjecajem na školu kod roditelja ruralnih područja.

suradnja roditelja i škole; urbana i ruralna područja; tradicionalni pristup; partnerski pristup

nije evidentirano

engleski

Parents and School Cooperation in Croatia: Similarities and Differences in Urban and Rural Settings

nije evidentirano

urban/rural schools; parental involvement in education; parental orientation toward cooperation with school

nije evidentirano

Podaci o izdanju

49

2011.

165-184

objavljeno

1846-5226

1849-0387

10.5673/sip.49.2.3.

Povezanost rada

Sociologija, Psihologija, Pedagogija

Poveznice
Indeksiranost