Quousque tandem ... FMP (CROSBI ID 181340)
Prilog u časopisu | ostalo
Podaci o odgovornosti
Rojko, Pavel
hrvatski
Quousque tandem ... FMP
U članku se polemizira s idejom tzv. funkcionalne muzičke pedagogije koju u Hrvatskoj zastupa nekolicina glazbenih pedagoga okupljenih u tzv. funkcionalnoj glazbenoj školi na tragu uglavnom usmene predaje koja je ostala iza prof. Elly Bašić. Ovdje se argumentirano pokazuje da funkcionalna glazbena pedagogija ne postoji ni kao sustav potvrđen u praksi, ni kao stručna, ni znanstvena, ni umjetnička disciplina. Riječ je o nekim metodičkim postupcima koji su sasvim arbitrarno prozvani funkcionalnima a da za to nije bilo nikakvih stručnih ni znanstvenih argumenata. Posebno je problematična tzv. funkcionalna metoda solfeggia koja vodi pogrešnom prikazivanju tonskoga prostora jer je zasnovana na očiglednim teorijskim pogreškama. Kritiziraju se i nazivaju nakaradnima preparirani „solmizacijski“ slogovi tzv. funkcionalne metode solfeggia.
Funkcionalna muzička pedagogija; f. metoda solfeggia; solmizacijski slogovi
nije evidentirano
engleski
Quousque tandem ... FMP (Functional music pedagogy)
nije evidentirano
Functional music pedagogy; functional method of ear training; sol-fa sylabes
nije evidentirano