Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Slikovnica kao poticajni materijal za leksički razvoj djeteta u trećoj godini života (CROSBI ID 370950)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Martinović, Ivana Slikovnica kao poticajni materijal za leksički razvoj djeteta u trećoj godini života / Pintarić, Ana ; Stričević, Ivanka (mentor); Osijek, Filozofski fakultet Osijek, . 2011

Podaci o odgovornosti

Martinović, Ivana

Pintarić, Ana ; Stričević, Ivanka

hrvatski

Slikovnica kao poticajni materijal za leksički razvoj djeteta u trećoj godini života

Usvajanje rječnika jedno je od najznačajnijih područja dječjeg jezika, budući da o rječniku, posebice njegovoj veličini i raznolikosti, uvelike ovisi usvajanje gramatike i sintakse. Značajan dio rječnika dijete usvoji u interakciji, u poticajnom obiteljskom okruženju koje uključuje materijale za čitanje te osobe koje čitaju s djecom. Prvi materijali za čitanje namijenjeni djeci su slikovnice koje predstavljaju svojevrstan rječnički izvor. Istraživanje opisano u ovom radu provedeno je da bi se utvrdila veličina i raznolikost rječnika slikovnica izdanih u Hrvatskoj između 2007. i 2009. godine, namijenjenih djetetu u trećoj godini života, kada je usvajanje rječnika najintenzivnije. U teorijskom dijelu rada raspravlja se o trima razdobljima u razvoju istraživanja dječjeg jezika, potom se govori o različitim pristupima u proučavanju dječjeg jezika i o tijeku usvajanja jezika pri čemu se donose spoznaje o leksičkom razvoju djeteta te se prikazuju različiti pristupi njegovom usvajanju. Nadalje u radu govori se o usvajanju rječnika pod utjecajem društvene okoline, o interakciji roditelja i djeteta i utjecaju čitanja na razvoj jezika s posebnim osvrtom na razvoj rječnika. U radu se posebna pozornost pridaje slikovnici kao materijalu koji sadrži mnogo potencijala za poticaj usvajanja rječnika. U drugom dijelu rada daju se rezultati istraživanja. Korpus slikovnica za daljnje istraživanje dobiven je metodom analize dokumentacije o nakladničkoj produkciji te anketiranjem nakladnika i knjižničara. Veličina i raznolikost rječnika slikovnica i rječnika djece (na temelju transkripata iz Hrvatskog korpusa dječjeg jezika) istraživala se računalnim programom za obradu dječjeg jezika CLAN. Rezultati pokazuju velike razlike u veličini i raznolikosti rječnika slikovnica izdanih u navedenom razdoblju te se također bilježi velik nesklad između raznolikosti rječnika slikovnica i raznolikosti rječnika djece dobi kojoj su slikovnice namijenili nakladnici i dječji knjižničari. Istraživanje je otvorilo brojna pitanja za buduća istraživanja te dalo polazište za smjernice koje moguće implikacije dobivenih rezultata stavljaju u kontekst lingvistike, nakladništva i knjižničarstva.

usvajanje rječnika; raznolikost rječnika; slikovnice; rječnik slikovnica; treća godina života; knjižničarstvo za djecu

nije evidentirano

engleski

Picture book as potential material for lexical development of children at the ages between two and three

nije evidentirano

vocabulary acquisition; diversity of vocabulary; picture books; vocabulary in picture books; the ages between of two and three; children's librarianship

nije evidentirano

Podaci o izdanju

246

09.12.2011.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet Osijek

Osijek

Povezanost rada

Filologija