Što danas znači Uvođenje u glazbenu kulturu? (CROSBI ID 181200)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Rojko, Pavel
hrvatski
Što danas znači Uvođenje u glazbenu kulturu?
U glazbenoj je nastavi u općeobrazovnoj školi dugo bio na djelu model aktivnoga muziciranja u kojem su djeca malo pjevala, malo svirala, malo učila note, malo „stvarala, “ malo slušala glazbu, malo učila o glazbi. U članku se zastupa teza da glazbeno opismenjivanje, sviranje blok-flauta, (još manje) sviranje nekakvih tamo udaraljka, „komponiranje, “ pa čak i pjevanje – nisu pretpostavke današnje obrazovanosti. Poznavanje glazbe, poznavanje bar nekog dijela te umjetnosti jest takva pretpostavka jednostavno stoga što je glazba dio ljudske kulture i to jedan od njezinih najboljih dijelova. Model aktivnoga muziciranja smatra se prevladanim a na njegovo mjesto mora doći recepcijski model u kome će učenici upoznavati glazbu kao ostvarenu umjetnost. Riječ je zapravo o otvorenom modelu u kome je zadano jedino upoznavanje glazbe. Ostala područja prepuštaju se na izbor nastavniku.
Aktivno muziciranje; recepcijski model; otvoreni model; zadatak glazbene nastave
Rad je pročitan na 31. Savjetovanju udruge Ar Ge Süd u Innsbrucku 27. 09. 2009. Moće se naći i u knjizi: Rojko, P. Glazbenopedagoške teme. Zagreb: Naklada Jakša Zlatar, 2012, 183-191
engleski
Introduction to music culture – what does it mean today
nije evidentirano
Active music making; music appreciation model; open model; aim of music education
nije evidentirano