Integracija podataka sadržanih u heterogenim sustavima (CROSBI ID 370916)
Ocjenski rad | magistarski rad (mr. sc. i mr. art.)
Podaci o odgovornosti
Diana Tušek
Baranović, Mirta
hrvatski
Integracija podataka sadržanih u heterogenim sustavima
U prvom poglavlju opisani su heterogeni sustavi, poslovni informacijski sustavi i njihova arhitektura, povezivanje sustava, elektroničko poslovanje, povezivanje poslovnih subjekata, povezivanje korisnika i poslovnih subjekata te povezivanje aplikacija. Težište pri opisu povezivanja aplikacija stavljeno je na povezivanje aplikacija poslovnih sustava kroz sabirnice usluga poslovnih sustava i na uslužno usmjerenu arhitekturu sustava. Osnovni pojmovi vezani uz izvore podataka, kvalitetu podataka, vrijednost informacija i osiguravanje kvalitete podataka navedeni su u drugom poglavlju. Definirane su kategorije kvalitete podataka, kao što su standardiziranost, podudarnost, verificiranost i proširivost. Vrijednosti informacija prikazana je kroz tri osnovna pristupa – Shannonov kvantitativni pristup, Hammingov vremenski pristup te Liautaudov poslovno-pragmatički pristup. Osiguranje kvalitete podataka opisano je kroz praćenje kvalitete, upravljanje kvalitetom te je posebna pažnja posvećena metapodacima koji predstavljaju nužan uvjet za potpunu i učinkovitu integraciju podataka. Prikazana je kategorizacija metapodataka, tipovi, arhitektura metapodataka, standardni modeli metapodataka te zajednički metamodel skladišta podataka. Skladišta podataka prikazana su u trećem poglavlju. Dana je definicija skladišta te su opisane njegove funkcije i arhitektura, izvorišta podataka i priprema podataka, modeliranje, područje prikaza podataka i združivanje skladišta podataka. U četvrtom poglavlju prikazani su sustavi za potporu odlučivanju, odnosno sustavi poslovne inteligencije. Opisani su modeli za potporu odlučivanju, dubinska analiza podataka, analitička obrada podataka te poslovno izvještavanje. Primjena integriranih podataka u poslovanju prikazana je u petom poglavlju. Primjena je opisana kroz sustav marketinškog planiranja i uvođenja novih ponuda. Polazi se od idejnog planiranja, iza čega slijede faza provjere i faza potvrde, nakon čega započinje proces specificiranja nove ponude. Specificiranje ponude odvija se kroz marketinško specificiranje, specificiranje obrade računa, prodajnu specifikaciju, financijsku i tehničku specifikaciju te specifikaciju realizacije u transakcijskim sustavima koji sudjeluju u procesu realizacije definirane ponude. Prikazano je praćenje realizacije planova, praćenje realiziranih usluga, financijsko praćenje te praćenje ponašanja i potreba korisnika. Navedena je važnost sustava za potporu internim procesima, upravljanja ljudskim resursima, sustavnog praćenja projekata te upravljanja kvalitetom podataka, kao preduvjeta za ostvarivanje poslovnih procesa i ciljeva. Ovaj prikaz temelji se na prethodno opisanim istraživanjima te na bogatom iskustvu koje je autorica stekla tijekom rada, kako na izgradnji informacijske infrastrukture, tako i na području marketinga u jednoj velikoj telekomunikacijskoj tvrtci. U zaključku je dan rezime rada i smjernice za daljnje istraživanje.
integracija podataka; heterogeni sustavi; kvaliteta podataka; skladišta podataka
nije evidentirano
engleski
Data integration in heterogeneous systems
nije evidentirano
data integration; heterogenious systems; data quality; data warehouse
nije evidentirano
Podaci o izdanju
131
15.12.2011.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Fakultet elektrotehnike i računarstva
Zagreb