Usporedna analiza hrvatske mesne industrije (CROSBI ID 370889)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Rožić, Jelena
Hadelan, Lari
hrvatski
Usporedna analiza hrvatske mesne industrije
Mesnu industriju (kao sastavni dio prehrambene industrije) u posljednjih nekoliko godina karakteriziraju velika ulaganja u nove tehnologije i modernizaciju proizvodnje, okrupnjavanje poduzeća, stvaranje jakih brendova koji ostvaruju veće marže, te rast izvoza (usmjerena na tržišta bivše Jugoslavije, ali i Europske unije). Unatoč kriznom razdoblju kroz koje prolazi cjelokupno gospodarstvo, prehrambena je industrija u Hrvatskoj uspješno zadržala stabilnost poslovanja, pa čak i povećala zaposlenost za dva posto tijekom recesijske 2009. godine. U radu je opisano poslovanje deset vodećih hrvatskih mesnih industrija koja ukupno stvaraju preko 70 posto prihoda mesne industrije. Analizom podataka iz financijskih izvješća, usporedno su prikazani financijski pokazatelji (brojčano i grafički), tako da su specifičnosti u poslovanju pojedine mesne industrije jasno vidljive. Zaključno, najbolje poslovne rezultate ima mesna industrija „Braća Pivac“, za njima slijedi „Gavrilović“ i „Vindon“. Najlošije rezultate uočavamo uglavnom kod mesne industrije „Vajda“ i „Puris Pazin“. Za potrebe rada provedeno je anketno ispitivanje među studentima zagrebačkog sveučilišta. Cilj anketnog istraživanja bio je prikupiti podatke o percepciji kvalitete te prepoznatljivosti proizvoda navedenih mesnih industrija među studentima. Analizirani su rezultati četrdeset anketa. Suprotno financijskim pokazateljima, prema rezultatima anketa (mišljenju studenata) najbolju percepciju ima mesna industrija „PIK Vrbovec“, iza koje slijedi „Gavrilović“. Najmanje dobre pokazatelje percepcije postigla je mesna industrija „Vajda“, „PPK Karlovačka mesna industrija“ i „Dalmesso“. Kod interpretacije rezultata anketa valja imati na umu da su se pitanja odnosila na učestalost kupovanja proizvoda, percepciju kvalitete i prepoznatljivost proizvoda. Također je vidljivo da prema mišljenju studenata bolje rezultate imaju upravo one mesne industrije koje najviše ulažu u marketinške aktivnosti.
mesna industrija; analiza poslovanja
nije evidentirano
engleski
Comparative Analysis of Croatian meat industry
nije evidentirano
meat industry; business analysis
nije evidentirano
Podaci o izdanju
42
07.07.2011.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Agronomski fakultet
Zagreb