Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Drugi međunarodni simpozij glazbenih pedagoga - Glazbena nastava i nastavna tehnologija: mogućnosti i ograničenja (CROSBI ID 769958)

Druge vrste radova | izvještaj

Vidulin-Orbanić, Sabina Drugi međunarodni simpozij glazbenih pedagoga - Glazbena nastava i nastavna tehnologija: mogućnosti i ograničenja // Tonovi 58. 2011.

Podaci o odgovornosti

Vidulin-Orbanić, Sabina

hrvatski

Drugi međunarodni simpozij glazbenih pedagoga - Glazbena nastava i nastavna tehnologija: mogućnosti i ograničenja

Drugi međunarodni simpozij glazbenih pedagoga održan je u Puli, 23. i 24. rujna 2011. godine. Tema Simpozija bila je Glazbena nastava i nastavna tehnologija: mogućnosti i ograničenja. Namjera je bila istražiti, prikupiti i objaviti građu te ponuditi rješenja kojima učitelji mogu poboljšati i optimalizirati odgojno-obrazovni proces. Umijeće uspješne pripreme i vođenja nastave, uporabe prikladnih postupaka, metoda, oblika interakcije, medija, jednom riječju – tehnologije, odlikuje suvremenu školu, stoga su konkretni prijedlozi i inovacije u tu svrhu, bili poželjni i potrebni. Na Drugome međunarodnom simpoziju glazbenih pedagoga nastupilo je dvadeset i tri izlagača iz Hrvatske, Slovenije, Italije, Austrije, Njemačke te Sjedinjenih Američkih Država. Znanstveni odbor Simpozija činili su: dr. sc. Michele Biasutti (Italija), dr. sc. Albinca Pesek (Slovenija), dr. sc. Gabriela Konkol (Poljska) te iz Hrvatske dr. sc. Pavel Rojko, dr. sc. Snježana Dobrota i dr. sc. Sabina Vidulin-Orbanić. Teme predavanja obuhvaćale su način uporabe i primjenu nastavne tehnologije, ulogu videokomponente, audiouređaja i web izvora u nastavi. Definirane su nove tehnologije i digitalni resursi u nastavi pjevanja, proučavana pitanja udžbenika i suvremenoga e-poučavanja. Utvrđeni su pedagoško-muzikološki aspekti korištenja medija u nastavi, objašnjen način rada sa slijepim učenicima u nastavi solfeggia te opisan hibridni tečaj blok-flaute. Radovi su obuhvatili obrazovnu vertikalu. Tumačene su kompjutorske igre za djecu i analizirana glazba u animiranim filmovima (predškolski uzrast). U sklopu osnovnoga obrazovanja objašnjen je utjecaj pokreta na glazbenu edukaciju. Uporaba web izvora u nastavi i moderne tehnologije u glazbenom poučavanju teme su kojima je predočen rad u srednjoj školi na predmetu glazbene umjetnosti. Korištenje suvremene tehnologije pri realizaciji metodičkih i povijesnih kolegija bilo je usmjereno na visokoškolsko obrazovanje. Na simpoziju je predstavljena knjiga dr. sc. Lade Duraković Ideologija i glazbeni život: Pula 1945.-1966. U sklopu simpozija održana su tri koncerta, od kojih su dva bila sastavni dio glazbeno-muzejsko-galerijskog koncepta. Poznavanje mogućnosti i ograničenja nastavne tehnologije važno je zbog toga što svaki novitet ili drukčije promišljanje nije i garancija uspješnosti nastavnoga procesa. Brojni su pedagozi suglasni u tome da je glavna svrha nastavne tehnologije povećanje efikasnosti nastavnoga procesa te postizanje konkretnih ishoda na pouzdan, ali brz i jednostavan način. Primjereno korištenje nastavne tehnologije utječe na kvalitetu znanja i umijeća učenika i pomaže u boljoj realizaciji nastavnoga procesa. To su valjani razlozi da svaki učitelj razmisli kada će mu i koja tehnologija pomoći u nastavi te da se, stručno i tehnički, pripremi za njezino korištenje. Međutim, nastavna se tehnologija ponekad neadekvatno primjenjuje, s nejasnim ciljem i svrhom i ne primjenjuje se u sklopu didaktičko-metodičkih potrebitosti nastavnoga procesa. Iako pomaže u realizaciji nastave, ipak, materijali, metode, oblici i programski alati trebaju biti permanenetno podvrgnuti promišljanju i reviziji. Novost ovoga simpozija bilo je i održavanje Prvoga foruma studenata glazbene pedagogije. Na forum su se odazvali, osim studenata iz Pule, studenti iz Zagreba (Muzička akademija) i Splita (Umjetnička akademija). Zanimljivom tribinom o koncepciji studija glazbene pedagogije u Hrvatskoj te trima radionicama u skladu s općom temom, studenti su aktivno pridonijeli uspješnosti Simpozija. S obzirom na to da buduće glazbene pedagoge valja zainteresirati za bavljenje znanstvenim radom, ovaj je znanstveni skup bio odličan poligon kako za njihove prve istraživačke pothvate, tako i za osvjedočenje da je glazbena pedagogija zanimljivo i poticajno područje rada. Glazbeno-pedagoška znanost danas intenzivno promišlja glazbeno obrazovanje (obrazovanje glazbom) kao kvalitetan, dinamičan, stvaralački i inovativan proces, a Odsjek za glazbenu pedagogiju Odjela za glazbu ovim projektom zasigurno postaje mjesto tradicionalnog okupljanja praktičara i znanstvenika iz zemlje i inozemstva s ciljem unaprjeđenja glazbene pedagogije.

simpozij; glazbena pedagogija

nije evidentirano

engleski

Second International Symposium of Music Pedagogues - Music Teaching and Educational Technology: Opportunities and Restrictions.

nije evidentirano

symposium; music pedagogy

nije evidentirano

Podaci o izdanju

Tonovi 58

2011.

nije evidentirano

objavljeno

Povezanost rada

Pedagogija