Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 566389

Uloga udžbenika iz Prirode i društva u poticanju kompetencija učenika


Borić, Edita; Škugor, Alma
Uloga udžbenika iz Prirode i društva u poticanju kompetencija učenika // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 26 (2011), 2; 50-60 (podatak o recenziji nije dostupan, izvorni znanstveni rad, znanstveni)


Naslov
Uloga udžbenika iz Prirode i društva u poticanju kompetencija učenika
(The Role of Science and Society Textbooks in Stimulating Pupils Competencies)

Autori
Borić, Edita ; Škugor, Alma

Izvornik
Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (0044-4855) 26 (2011), 2; 50-60

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, izvorni znanstveni rad, znanstveni

Ključne riječi
Priroda i društvo; udžbenici; radne bilježnice; 3. razred; razine obrazovnih postignuća; kognitivna domena učenja; Bloomova taksonomija
(Science and society; textbooks; workbooks; 3th grade; levels of educational achievements; cognitive learning domain; Bloom’s taxonomy)

Sažetak
- Novi se kurikulumski pristup temelji na razvoju učeničkih kompetencija što je u skladu s europskim obrazovnim politikama. Reprodukcija znanja zamijenjena je različitim razinama obrazovnih postignuća što se reflektira na razvoj kompetencija. Iako učitelji različitim nastavnim sredstvima, strategijama i metodičkim scenarijima potiču razvoj kompetencija, udžbenik je i dalje svakodnevno prisutan u nastavnom procesu. Iz toga su razloga udžbenici i radne bilježnice predmet interesa našeg istraživanja. Cilj je provedenoga istraživanja bio utvrditi koje razine znanja pomoću pitanja za vježbanje, ponavljanje i provjeravanje potiču udžbenici i radne bilježnice Prirode i društva za 3. razred osnovne škole. Analiza je pitanja u istima provedena prema Bloomovoj taksonomiji. Rezultati su istraživanja ukazali da se analizirani udžbenici i radne bilježnice međusobno značajno ne razlikuju u zastupljenosti pojedinih kognitivnih razina, na neravnomjernu zastupljenost pitanja po pojedinim razinama te na najveću zastupljenost pitanja na nižim kognitivnim razinama.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
245-0000000-3613 - Usmjerenost nastave prirode i društva na razine postignuća učenika (Edita Borić, )

Ustanove
Fakultet za odgojne i obrazovane znanosti, Osijek

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka:


  • MLA - Modern Language Abstracts
  • EBSCO Publishing
  • Emerald Managment Reviews database
  • Ulrichs Serials Analysis System