„Problem podmetanja palca pri sviranju instrumenta s tipkama“ na učiteljskim fakultetima, ili: O bîti ili ne-bîti učenja glazbe vrtićkih odgojitelj(ic)a i učitelj(ic)a razredne nastave. Tonovi, 55, 2010, 60-96. (CROSBI ID 181024)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Rojko, Pavel
hrvatski
„Problem podmetanja palca pri sviranju instrumenta s tipkama“ na učiteljskim fakultetima, ili: O bîti ili ne-bîti učenja glazbe vrtićkih odgojitelj(ic)a i učitelj(ic)a razredne nastave. Tonovi, 55, 2010, 60-96.
U članku se poblematizira glazbeno obrazovanje razrednih učitelj(ic)a na učiteljskim fakultetima u Hrvatskoj. Konstatira se da je to obrazovanje sasvim neadekvatno i nezadovoljavajuće. Specifičnosti glazbenoga obrazovanja takve su da bi za adekvatno obrazovanje bila potrebna znatno veća nastavna satnica od sadašnje, odnosno, da je u uvjetima postojeće satnice potrebno promijeniti pristup. Umjesto sadašnje podjele na četiri predmeta, nastava bi se trebala organizirati po paradigmi skupne nastave u kojoj bi studenti istovremeno usvajali i stručna i metodička znanja. Analiziraju se sadržaji nekih glazbenih predmeta. Iz analize se vidi da gotovo nijedan predmet nije postavljen kako treba te da se u pojedinim studijima predlažu predmeti – obvezni i izborni – za koje studenti ne samo da nemaju potrebnih pretpostavki, nego su nepotrebni i sami po sebi.
glazba u učiteljskom studiju; razredna nastava; učitelji(ce); odgojitelji(ce); skupna nastava
Rad je objavljen u knjizi: Rojko, P. (2012) Glazbenopedagoške teme. Zagreb: Zlatar, 2012, 323-377.
engleski
Music education of nursery nurses and primary teachers
nije evidentirano
music in teachers education; elementary education; primary teachers; nursery nurses; total teaching
nije evidentirano