Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 566218

Može li se govoriti o estetici rock glazbe?


Ćurko, Bruno
Može li se govoriti o estetici rock glazbe? // Filozofija i umjetnost / Jurić, Hrvoje (ur.).
Zagreb: Hrvatsko filozofsko društvo, 2011. str. 32-32 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


Naslov
Može li se govoriti o estetici rock glazbe?
(Can we talk about the aesthetics of rock music?)

Autori
Ćurko, Bruno

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Filozofija i umjetnost / Jurić, Hrvoje - Zagreb : Hrvatsko filozofsko društvo, 2011, 32-32

ISBN
978-953-164-160-9

Skup
Filozofija i umjetnost

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 1. - 3. prosinca 2011

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
Estetika; filozofija umjetnosti; rock glazba;
(Aesthetics; philosophy of art; rock music;)

Sažetak
Krilatica »pisati o glazbi isto je što i plesati o arhitekturi« u prvi mah čini se istinitom. Ipak, promišljanje glazbene umjetnosti ima svoju cilj i svrhu. Glazba je, zasigurno, posebna forma umjetnosti, koja je kroz cjelokupnu povijest pratila ljudsku kulturu. Kako tvrdi Graham Gordon, glazba je jedinstvena u tome da nam smisleno posluženim zvukovima priskrbljuje »duhovno« ljudsko iskustvo. Ljudsko iskustvo koje istražujemo uz pomoć glazbe nije intelektualnost ili emocionalnost, već slušno iskustvo koje nam pruža iskustvo da čujemo sami sebe. Uspoređujući glazbu s jezikom, može se slikovito pojasniti kako glazba ima neku vrstu vokabulara, ali nema gramatičku strukturu. Ovo bi značilo da glazba može poslužiti kao izraz za trenutne misli i impresije, ali nema snagu za pravu formu komunikacije. Posebnost glabe kao forme umjetnosti je u tome da dok npr. na jedan način fotografija može zamjeniti slikarstvo, a teatar može biti zamijenjen filmom, nemoguće je zamisliti što bi to na sličan način zamijenilo glazbu. Kad Harder glazbu naziva »energijskom« umjetnošću, onda misli kako je ona u biti djelatnost – energeia, a ne djelo – ergon. Najveći razvoj u pomi- šljanju estetike glazbe dogodio se u 18. i 19. stoljeću. Sredinom 20. stoljeća razvojem pop- kulture i raznovrsnih glazbenih pravaca razvija se, doduše skromno, i estetika rock glazbe. Kako rock glazbeni uradci nisu »čista glazba«, jer u pravilu glazbu uvijek slijedi poezija, za cjelovitu analizu rock glazbe potrebna je poetska analiza tekstova. Da bi analiza rock glazbe bila potpuna, potrebno je rock glazbu promotriti i kao kulturno-povijesni fenomen i društveni konstrukt.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filozofija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
191-1911112-1092 - Boškovićeva Theoria philosophiae naturalis i hrvatske filozofske tradicije (Ivica Martinović, )

Ustanove
Institut za filozofiju, Zagreb

Autor s matičnim brojem:
Bruno Ćurko, (286103)