Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 566212

Filozofija za djecu u centralnoj i istočnoj Europi


Ćurko, Bruno
Filozofija za djecu u centralnoj i istočnoj Europi // 20. Dani Frane Petrića / Zagorac, Ivana. Martinović, Ivica. (ur.).
Zagreb: Hrvatsko filozofsko društvo, 2011. str. 68-69 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, ostalo)


Naslov
Filozofija za djecu u centralnoj i istočnoj Europi
(Philosophy for Children in Central and Eastern Europe)

Autori
Ćurko, Bruno

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo

Izvornik
20. Dani Frane Petrića / Zagorac, Ivana. Martinović, Ivica. - Zagreb : Hrvatsko filozofsko društvo, 2011, 68-69

Skup
20. Dani Frane Petrića - Filozofska gibanja na jugoistoku Europe

Mjesto i datum
Cres, Hrvatska, 18.09.-21.09.2011

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
Filozofija za djecu; kritičko mišljenje; Europa; kreativno mišljenje
(Philosophy for Children; Critical Thinking; Central and Eastern Europe; Creative thinking)

Sažetak
Filozofija za (s) djecu(om) kao suvremena filozofska disciplina, koja je sastavni dio suvremene filozofije u praksi, u zadnjih tridesetak godina širi se po svim dijelovima svijeta. Istočna i centralna Europa nisu 'pošteđene' ovog vala, mada još u skromnim naznakama. U svom izlaganju iznijeti ću rezultate istraživanja ove mlade filozofske discipline s tri točke gledišta. Najprije ću prikazati koliko je filozofija za djecu prisutna u osnovnim školama na ovom području. Istražit ću koliko je originalnih pristupa razvijeno te koliko se razvijaju već postojeći pristupi (Limpman, Tozzi, Brenifier…). Na kraju ću pokazati koliko je knjiga i članaka objavljeno o filozofiji za djecu u zadnjih dvadesetak godina na ovom području. Na kraju ću iznijeti argumente koji potkrepljuju nužnost filozofiranja s djecom odnosno 'učenja mišljenja' u osnovnim školama.

Izvorni jezik
Engleski

Znanstvena područja
Filozofija

Napomena
Philosophy with (for) children as a modern philosophical discipline, which is an integral part of contemporary philosophy in practice. This young philosophical discipline, in the last thirty years is spreading, all over the world. Same things are happening in Eastern and Central Europe, although still in modest indications. In my presentation, I will present the results of this young philosophical discipline with three points of view. First, I will show how the philosophy of the children is present in the primary schools in this area. I will explore original approach of philosophy for children and developing of existing approaches (Limpman, Tozzi, Brenifier etc.) In the end I will show how much books and articles are published on philosophy for children in the last twenty years in this area. In the end I will present arguments supporting the necessity of philosophy with (for) children, as well as the development of thinking in school systems that are mostly based on short-term memorizing of (un)necessar(ily) facts.



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
191-1911112-1092 - Boškovićeva Theoria philosophiae naturalis i hrvatske filozofske tradicije (Ivica Martinović, )

Ustanove
Institut za filozofiju, Zagreb

Autor s matičnim brojem:
Bruno Ćurko, (286103)