Philosophy for Children in Central and Eastern Europe (CROSBI ID 583932)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Ćurko, Bruno
engleski
Philosophy for Children in Central and Eastern Europe
Filozofija za (s) djecu(om) kao suvremena filozofska disciplina, koja je sastavni dio suvremene filozofije u praksi, u zadnjih tridesetak godina širi se po svim dijelovima svijeta. Istočna i centralna Europa nisu 'pošteđene' ovog vala, mada još u skromnim naznakama. U svom izlaganju iznijeti ću rezultate istraživanja ove mlade filozofske discipline s tri točke gledišta. Najprije ću prikazati koliko je filozofija za djecu prisutna u osnovnim školama na ovom području. Istražit ću koliko je originalnih pristupa razvijeno te koliko se razvijaju već postojeći pristupi (Limpman, Tozzi, Brenifier…). Na kraju ću pokazati koliko je knjiga i članaka objavljeno o filozofiji za djecu u zadnjih dvadesetak godina na ovom području. Na kraju ću iznijeti argumente koji potkrepljuju nužnost filozofiranja s djecom odnosno 'učenja mišljenja' u osnovnim školama.
Philosophy for Children; Critical Thinking; Central and Eastern Europe; Creative thinking
Philosophy with (for) children as a modern philosophical discipline, which is an integral part of contemporary philosophy in practice. This young philosophical discipline, in the last thirty years is spreading, all over the world. Same things are happening in Eastern and Central Europe, although still in modest indications. In my presentation, I will present the results of this young philosophical discipline with three points of view. First, I will show how the philosophy of the children is present in the primary schools in this area. I will explore original approach of philosophy for children and developing of existing approaches (Limpman, Tozzi, Brenifier etc.) In the end I will show how much books and articles are published on philosophy for children in the last twenty years in this area. In the end I will present arguments supporting the necessity of philosophy with (for) children, as well as the development of thinking in school systems that are mostly based on short-term memorizing of (un)necessar(ily) facts.
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o prilogu
68-69.
2011.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
20. Dani Frane Petrića
Zagorac, Ivana. Martinović, Ivica.
Zagreb: Hrvatsko filozofsko društvo
1848-2228
Podaci o skupu
20. dani Frane Petrića: Filozofska gibanja na jugoistoku Europe
predavanje
18.09.2011-21.09.2011
Cres, Hrvatska