Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 566210

Nove paradigme obrazovanja Facebok generacije


Ćurko, Bruno
Nove paradigme obrazovanja Facebok generacije // International Interdisciplinary symposium Philosophy of Media, Issues of Funding, Establishing, and/or Revelation / Pavletić, Livia (ur.).
Zagreb: Hrvatsko filozofsko društvo, Centar za filozofiju medija i mediološka istraživanja, 2011. str. 28-28 (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)


Naslov
Nove paradigme obrazovanja Facebok generacije
(New Educational Paradigms of Facebook Generation)

Autori
Ćurko, Bruno

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
International Interdisciplinary symposium Philosophy of Media, Issues of Funding, Establishing, and/or Revelation / Pavletić, Livia - Zagreb : Hrvatsko filozofsko društvo, Centar za filozofiju medija i mediološka istraživanja, 2011, 28-28

ISBN
978-953-164-158-6

Skup
International Interdisciplinary symposium Philosophy of Media, Isuusues of Funding, Establishing, and/or Revelation

Mjesto i datum
Cres, Hrvatska, 16.09.-18.09. 2011

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
Odgoj; obrazovanje; Facebook generacija; kritičko mišljenje
(Education; Facebook generation; Critical thinking)

Sažetak
Suvremene generacije učenika od svog najranijeg djetinjstva upoznate su s raznovrsnim oblicima informatičke tehnologije i medija. Uz televizijske ekrane provode velik dio svog slobodnog vremena. Televizija i njeni programi postaju njihovi odgajatelji. Školski sustavi ne uspijevaju držati korak s razvojem medija i informatičkih tehnologija. Koliko ima smisla učenike “tjerati” učiti napamet činjenice koje su im uz pomoć Googla i drugih internetskih pretraživača dostupne za nekoliko sekundi? Kod mladih ljudi neki osnovni pojmovi duboko mijenjaju značenje. Npr. poimanje prijateljstva se dijelom izmijenilo masovljavanjem Facebooka, pojedinci formalno imaju listu tisuće prijatelja, od kojih većinu nikad nisu ni vidjeli. Iz sveg navedeno, neprestana manipulacija koja se vrši putem medija sve je snažnija. Zbog svega toga školski sustavi trebaju kvalitetnu nadogradnju. Temelj te nadogradnje trebali bi sačinjavati učenje mišljenja (kritičkog mišljenja), učenje sposobnosti kako učiti te učenje kako izabrati i upotrijebiti informacije u svijetu koji vrvi nepotrebnim informacijama.

Izvorni jezik
Engleski

Znanstvena područja
Filozofija

Napomena
Modern generations of students from their earliest childhood are familiar with various forms of information technology and media. They spend much of their spare time in front of television. Television and its programs have become their educators. School systems fail to keep up with the development of media and information technology. Does it makes sense to “urge” students to memorize different facts which is available for a few seconds with Google and other search engines? Among young people some basic concepts change their meaning. For example, the concept of friendship has changed with popularization of Facebook. Person has a Facebook list of thousands of friends, of which great majority one has never seen. Additionally, the constant manipulation that is done through the media is ever stronger every days. Because of all this school systems need a quality upgrade! This upgrade should be based on learning to think (critical thinking), learning to learn skills and learning to know how to choose and use the information in a world teeming with unnecessary information.



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
191-1911112-1092 - Boškovićeva Theoria philosophiae naturalis i hrvatske filozofske tradicije (Ivica Martinović, )

Ustanove
Institut za filozofiju, Zagreb

Autor s matičnim brojem:
Bruno Ćurko, (286103)