Umjetnost i tehnika u glazbenom obrazovanju (CROSBI ID 180961)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Rojko, Pavel
hrvatski
Umjetnost i tehnika u glazbenom obrazovanju
U glazbenom obrazovanju ima previše tehnike i premalo umjetnosti. To je tako iz dvaju razloga. Prvi je taj što je podučavanje tehnike znatno lakše od podučavanja umjetnosti. Tehnika se može podučavati, umjetnost se mora dogoditi. Glazbenik bi morao učiti tehniku na pravoj glazbi a ne na tehničkim vježbama. Drugi razlog prevlasti tehnike vjerojatno treba tražiti u prirodi odnosa tehnike i umjetnosti. Tehnika se u glazbenom djelu uočava od prve, umjetnost ne. Jedna od posljedica prevlasti tehnike nad umjetnošću u glazbenom obrazovanju jest vrlo slabo poznavanje glazbenih djela. Jer ih to ne učimo, učenici i studenti, ne samo da poznaju puno premalo glazbe, svakako puno manje nego što se od glazbenih profesionalaca očekuje, nego, i ono (malo) glazbe što poznaju, poznaju vrlo površno. Umjesto toga, studente snabdijevamo sterilnim pravilima, naucima o harmoniji i kontrapunktu i sl. Harmonijske, kontrapunktske i formalne analize često nisu drugo do pokušaji prevođenja, pretvaranja, svođenja glazbe na pravila naučena iz kontrapunktskih i harmonijskih udžbenika. Umjesto kulta umjetnosti, u našim glazbenim školama vlada kult tehnike. Bilo bi normalno u nastavi slijediti put kojim ide skladatelj – od umjetnosti prema tehnici. Mi, nažalost, radimo obratno: naš je nastavni put i prečesto put od tehnike prema umjetnosti, uz napomenu da se do ove druge često ni ne dođe.
umjetnost; tehnika; tehničke vježbe; didaktički primjeri; prava glazba
Rad se može naći i u knjizi: Glazbenopedagoške teme. Zagreb: Zlatar, 2012, 14-32.
engleski
Art and technique in music education
nije evidentirano
art; technique; technic excercises; didactic examples; real music
nije evidentirano