Novite informaciski tehnologii – predizvik na vospitanieto i obrazovanieto (CROSBI ID 180818)
Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni)
Podaci o odgovornosti
Rodek, Stjepan
makedonski
Novite informaciski tehnologii – predizvik na vospitanieto i obrazovanieto
Nakon analize odnosa novih informacijskih i komunikacijskih medija i obrazovanja razmatraju se konsekvence koje suvremeni razvoj tehnologije proizvodi na društvenoj i individualnoj razini, posebice u kontekstu odgoja i obrazovanja. Kritički se evaluiraju teze koje su u svojim radovima razvili stručnjaci Rimskog kluba, UNESCO-a i OECD-a, te se izvodi sinteza u kojoj dominira novi, prošireni pojam učenja. U njegovoj je osnovi inovativno učenje koje se temelji na participaciji i anticipaciji. I pedagoška primjena novih medija dobiva svoj puni smisao tek u kontekstu inovativnog učenja. Posebno značenje rada je i u sustavnoj kritici nekih inovativnih koncepcija XX. stoljeća, osobito programirane nastave i obrazovne tehnologije utemeljene na biheviorizmu.
nove informacijske tehnologije; inovativno učenje; participativno učenje; anticipacijsko učenje
Rad je prezentiran na II. kongresu pedagoga Hrvatske. Zbog važnosti i aktualnosti problematike preveden je na makedonski jezik i objavljen u časopisu Prosvetno delo.
engleski
New information technology - the challenge for education
nije evidentirano
New information technology; inovative learning; paticipative learning; anticipative learning
nije evidentirano