Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Kvaliteta školskog života i subjektivna dobrobit učenika u ranoj adolescenciji (CROSBI ID 370722)

Ocjenski rad | diplomski rad

Grozdić, Danijela Kvaliteta školskog života i subjektivna dobrobit učenika u ranoj adolescenciji / Raboteg-Šarić, Zora (mentor); Zagreb, Hrvatski studiji, . 2011

Podaci o odgovornosti

Grozdić, Danijela

Raboteg-Šarić, Zora

hrvatski

Kvaliteta školskog života i subjektivna dobrobit učenika u ranoj adolescenciji

Cilj istraživanja bio je ispitati povezanost između različitih aspekata kvalitete školskog života i subjektivne dobrobiti učenika u ranoj adolescenciji. U istraživanju je sudjelovalo 259 učenika (148 dječaka i 111 djevojčica) šestog i sedmog razreda osnovne škole. Primijenjene su subskale adaptirane verzije Upitnika kvalitete školskog života (Raboteg- Šarić i sur., 2009), Skala zadovoljstva životom učenika (Huebner, 1991) te Skala pozitivnih i negativnih afekata za djecu (Laurent i sur., 1999). Rezultati su pokazali da djevojčice imaju pozitivniji stav prema školi i doživljavaju manje negativnih osjećaja prema školi, dok spolne razlike na specifičnim aspektima kvalitete školskog života i na mjerama subjektivne dobrobiti nisu značajne. Korelacijskom analizom utvrđeno je da su opće zadovoljstvo učenika školom i zadovoljstvo učenika specifičnim indikatorima kvalitete školskog života značajno pozitivno povezani sa zadovoljstvom životom učenika i učestalosti doživljavanja pozitivnih emocija, a negativno s učestalosti doživljavanja negativnih emocija u svakodnevnom životu. Negativan stav učenika prema školi značajno je pozitivno povezan s učestalosti doživljavanja negativnih emocija, a negativno sa zadovoljstvom životom učenika i učestalosti doživljavanja pozitivnih emocija. Multiplom regresijskom analizom utvrđeno je da se zadovoljstvo životom učenika može najbolje objasniti na temelju bolje integriranosti učenika u društveni život škole, kvalitetnijeg odnosa učenika s nastavnicima i manje negativnog stava učenika prema školi. Pozitivne emocije koje učenici doživljavaju mogu se najbolje predvidjeti na temelju bolje socijalne integriranosti učenika u školi, većeg zadovoljstva učenika školom i boljeg školskog uspjeha učenika. Negativne emocije koje učenici doživljavaju najbolje se mogu objasniti na temelju negativnijeg stava učenika prema školi i lošijeg odnosa učenika s nastavnicima.

kvaliteta školskog života ; zadovoljstvo životom ; pozitivne i negativne emocije ; subjektivna dobrobit

nije evidentirano

engleski

Quality of school life and students’ subjective well-being during early adolescence

nije evidentirano

quality of school life ; life satisfaction ; positive and negative emotions ; subjective well-being

nije evidentirano

Podaci o izdanju

43

19.12.2011.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Hrvatski studiji

Zagreb

Povezanost rada

Psihologija