Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 565047

Radne vrijednosti, profesionalne namjere i školski uspjeh učenika u završnom razredu osnovne škole


Šarić, Jandre; Raboteg-Šarić, Zora; Vlahović-Štetić, Vesna
Radne vrijednosti, profesionalne namjere i školski uspjeh učenika u završnom razredu osnovne škole // Revija za psihologiju, 19 (1989), 1-2; 17-23 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


Naslov
Radne vrijednosti, profesionalne namjere i školski uspjeh učenika u završnom razredu osnovne škole
(Work values, vocational choice and academic achievement of students in the final grade of primary school)

Autori
Šarić, Jandre ; Raboteg-Šarić, Zora ; Vlahović-Štetić, Vesna

Izvornik
Revija za psihologiju (0352-1605) 19 (1989), 1-2; 17-23

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
Radne vrijednosti; struktura vrijednosti; izbor zanimanja; učenici osnovne škole
(Work values; structure of values; vocational choice; primary school pupils)

Sažetak
V-upitnikom ispitane su radne vrijednosti 472 učenika osmog razreda osnovne škole, a intervjuom su prikupljene njihove školske, odnosno profesionalne preferencije. Dvosmjernim analizama varijance provjereno je razlikuju li se vrijednosti učenika koji namjeravaju upisati tzv. atraktivna i neatraktivna zanimanja, uz kontrolu faktora spola. Učenici koji žele upisati atraktivne struke procjenjuju važnijima korištenje sposobnosti, postignuće, stvaralaštvo i razvoj ličnosti, dok oni koji namjeravaju upisati neatraktivne struke daju veću važnost vrijednostima: raznolikost, socijalna interakcija, autoritet, fizička aktivnost i rizik. Nisu dobivene interakcije faktora atraktivnosti zanimanja i faktora spola. Provjereno je razlikuju li se vrijednosti "dobrih" i "loših" učenika, uz kontrolu spola. "Dobri" učenici više vrednuju korištenje sposobnosti, postignuće, stvaralaštvo, razvoj ličnosti i samostalnost, a "loši" učenici altruizam, socijalnu interakciju, autoritet, fizičku aktivnost i rizik. Dobiveni rezultati su diskutirani s obzirom na do sada poznate nalaze i s obzirom na njihovo značenje u profesionalnoj orijentaciji i svajetovanju.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija