Komparativna analiza koncentracije maloprodajnog tržišta u Republici Hrvatskoj i Europskim zemljama (CROSBI ID 583692)
Prilog sa skupa u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Karić, Marijan ; Kristek, Ivan
hrvatski
Komparativna analiza koncentracije maloprodajnog tržišta u Republici Hrvatskoj i Europskim zemljama
Tržišna koncentracija ima dva oblika, koncentracija prodavatelja ili ponuđača, a odnosi se na razinu do koje je ponuda kontrolirana od prodavatelja i koncentracija kupaca koja se odnosni na razinu do koje je kupnja kontrolirana od strane kupaca. Broj i veličina prodavatelja i kupaca (tržišna koncentracija) ima stratešku važnost u određivanju potrošačkog zadovoljstva i konkurentnosti poduzeća. Osnovni zadatak u tranzicijskom procesu je omogućiti efikasno funkcioniranje ekonomskog sustava i dostići razinu konkurentnosti svjetskih tržišta. U početku je razvoj slobodnog tržišnog sustava rezultirao nastankom velikog broja malih ponuđača, koji su troškovno ne učinkoviti, jer ne mogu iskoristiti ekonomiju razmjera. Djelatnost trgovine u Republici Hrvatskoj suočena je s velikim izazovima kao što su povećana konkurencija, sve jača koncentracija domaćeg tržišta, spajanja pojedinih poduzeća, uvođenje nove tehnologije, e-trgovina i globalizacija. Sam razvoj ove djelatnosti ovisit će o sposobnosti gospodarskih subjekata da se prilagode sve zahtjevnijim uvjetima koji vladaju na tržištu. Rast koncentracije vidljiv je u povećanju udjela velikih poduzeća u trgovini na malo i smanjenju ukupnog broja malih poduzeća. U radu će se analizirati koncentracija maloprodajnog tržišta u razdoblju od deset godina. Posljednje dvije godine, u razdoblju u kojem se vrši istraživanje, praćeno je padom gospodarskih aktivnosti, a njezine učinke na koncentraciju prikazat ćemo u ovom radu. Usporediti ćemo koncentraciju trgovine na tržištu europskih zemalja s koncentracijom tržišta u Republici Hrvatskoj, te analizirati posljedice koje je rast veličine poduzeća imao na položaj nacionalnog gospodarstva u globaliziranom svijetu.
trgovina na malo; koncentracija tržišta; tranzicija
nije evidentirano
engleski
Comparative analysis of the retail market concentration in Republic of Croatia and Europe
nije evidentirano
retail market; market concentration; transition
nije evidentirano
Podaci o prilogu
81-88.
2011.
nije evidentirano
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Knjiga sažetaka Ekonomskog fakulteta Univerziteta u Tuzli
Džafić, Zijad ; Zahirović, Sejfudin ; Umihanić, Bahrija
Tuzla: Ekonomski fakultet Univerziteta u Tuzli
2233-0445
Podaci o skupu
Druga međunarodna naučna konferencija "Ekonomija integracija" ; Izazovi i perspektive integracija zemalja Jugoistočne Europe
predavanje
08.12.2011-09.12.2011
Tuzla, Bosna i Hercegovina