Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Uloga refleksivnog pristupa u inicijalnom obrazovanju nastavnika stranih jezika (CROSBI ID 370552)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Mardešić, Sandra Uloga refleksivnog pristupa u inicijalnom obrazovanju nastavnika stranih jezika / Mihaljević Djigunović, Jelena ; Čurković Kalebić, Sanja (mentor); Zagreb, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 2011

Podaci o odgovornosti

Mardešić, Sandra

Mihaljević Djigunović, Jelena ; Čurković Kalebić, Sanja

hrvatski

Uloga refleksivnog pristupa u inicijalnom obrazovanju nastavnika stranih jezika

Suvremena kretanja u inicijalnom obrazovanju nastavnika orijentirana su prema razvoju nastavničkih kompetencija studenata – budućih nastavnika, primjenom refleksivnog pristupa i iskustvenog učenja. S obzirom na promjene u sustavu sveučilišnog obrazovanja nastavnika u sklopu bolonjske reforme cilj ovog istraživanja bila je izrada teorijskog modela usvajanja nastavničkih kompetencija budućih nastavnika stranih jezika relevantnog za hrvatski kontekst. Primjenom refleksivnog modela učenja i testiranjem novog instrumenta Europskog portfolija za obrazovanje nastavnika jezika nastojali smo utvrditi strukturu i razvoj pojedinih komponenti nastavničke kompetencije i odrediti prikladne metode njihova vrednovanja. U pokušaju ostvarivanja ovako složenog cilja odlučili smo se za primijenu kvantitativnih i kvalitativnih metoda istraživanja. Nalazi ove studije upućuju na učinkovitost primjene portfolija u poticanju promišljanja o stečenim kompetencijama i na određivanje područja poboljšanja kako u inicijalnom obrazovanju tako i u daljem profesionalnom razvoju. Pokazalo se da studenti – budući nastavnici najbolje usvajaju komponente nastavničkih kompetencija povezane s praktičnim aspektima planiranja i izvedbe nastave stranog jezika, ali i na postojanje određenih ograničenja. Podaci ukazuju na potrebu produbljivanja određenih aspekata kao što su primjerice razvoj vještina čitanja i pisanja, poučavanja strategijama samostalnog učenja, dok se izrazito nedostatno razvijenim područjem pokazalo vrednovanje učeničkog rada. Primjena portfolija kao formativnog oblika vrednovanja nastavničkih kompetencija pokazala je pozitivan učinak na pretpostavljeni cilj poticanja refleksije o vlastitom radu u nastavi. S druge strane, primijenjeni oblici njihova vanjskog vrednovanja kompetencija nisu pokazali povezanost s korištenim instrumentom. Može se zaključiti da bi određene prilagodbe temeljenog istraživačkog instrumenta mogle značajno doprinijeti kvaliteti inicijalnog obrazovanja budućih nastavnika stranih jezika. Temeljem ukupnih rezultata ove studije izrađen je novi teorijski model usvajanja kompetencija nastavnika stranih jezika uz primjenu refleksije prikladan za hrvatski obrazovni sustav koji uključuje tri oblika refleksije rekleksiju prije akcije, refleksiju u akciji i o akciji, te obuhvaća i ostale dokazane relevantne čimbenike kao što su utjecaj prethodnog iskustva učenja stranoga jezika i razina jezične kompetencije .

inicijalno nastavničko obrazovanje ; nastavničko znanje ; strani jezici ; refleksija ; portfolio ; samovrednovanje

nije evidentirano

engleski

The Role of the Reflective Approach in the Initial Foreign Language Teacher Education

nije evidentirano

initial teacher education ; teacher knowledge ; foreign language ; reflection ; portfolio ; self evaluation

nije evidentirano

Podaci o izdanju

260

01.12.2011.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

Filologija