Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Istraživanje austrijskih udžbenika za početno čitanje sa stanovišta vizualne komunikacije (CROSBI ID 583557)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Kuharić, Vladimir Istraživanje austrijskih udžbenika za početno čitanje sa stanovišta vizualne komunikacije. 2009

Podaci o odgovornosti

Kuharić, Vladimir

hrvatski

Istraživanje austrijskih udžbenika za početno čitanje sa stanovišta vizualne komunikacije

Polazeći od toga da vještinu čitanja čine dvije osnovne komponente, dekodiranje i razumijevanje, u ovom tekstu prikazuje se istraživanje o interakcijama i doprinosima raznih perceptivnih, kognitivnih i afektivnih čimbenika, koji mogu pridonijeti, ali i ometati razvoj predčitačkih i čitačkih vještina. Kao čimbenike koji bitno pomažu dekodiranje, između ostalih, navodi se vizualnu diskriminaciju. Ovaj tekst upućuje na praktične implikacije specifičnosti dječje vizualne percepcije i vizualne diskriminacije slova u početnom čitanju, prisutne u austrijskim udžbenicima. Razlikovne značajke konstituirajućih slova dominiraju u ranoj fazi učenja čitanja, i to i za identitet slova i za određivanje oblika riječi. Rezultati istraživanja pokazuju da autori austrijskih udžbenika polažu značajnu pozornost vizualnim informacijama u ranim fazama učenja čitanja.

čitanje; čitkost; tipografija; ilustracija

nije evidentirano

engleski

The aspect of visual communication in Austrian primers

nije evidentirano

reading; readibility; typography; illustration

nije evidentirano

Podaci o prilogu

2009.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Podaci o skupu

Treći specijalizirani znanstveni skup: Rano učenje hrvatskoga/materinskoga/stranoga jezika (RUHMJ -3)

poster

12.11.2009-15.11.2009

Zadar, Hrvatska

Povezanost rada

Filologija