Istraživanje austrijskih udžbenika za početno čitanje sa stanovišta vizualne komunikacije (CROSBI ID 583557)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa
Podaci o odgovornosti
Kuharić, Vladimir
hrvatski
Istraživanje austrijskih udžbenika za početno čitanje sa stanovišta vizualne komunikacije
Polazeći od toga da vještinu čitanja čine dvije osnovne komponente, dekodiranje i razumijevanje, u ovom tekstu prikazuje se istraživanje o interakcijama i doprinosima raznih perceptivnih, kognitivnih i afektivnih čimbenika, koji mogu pridonijeti, ali i ometati razvoj predčitačkih i čitačkih vještina. Kao čimbenike koji bitno pomažu dekodiranje, između ostalih, navodi se vizualnu diskriminaciju. Ovaj tekst upućuje na praktične implikacije specifičnosti dječje vizualne percepcije i vizualne diskriminacije slova u početnom čitanju, prisutne u austrijskim udžbenicima. Razlikovne značajke konstituirajućih slova dominiraju u ranoj fazi učenja čitanja, i to i za identitet slova i za određivanje oblika riječi. Rezultati istraživanja pokazuju da autori austrijskih udžbenika polažu značajnu pozornost vizualnim informacijama u ranim fazama učenja čitanja.
čitanje; čitkost; tipografija; ilustracija
nije evidentirano
engleski
The aspect of visual communication in Austrian primers
nije evidentirano
reading; readibility; typography; illustration
nije evidentirano
Podaci o prilogu
2009.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Podaci o skupu
Treći specijalizirani znanstveni skup: Rano učenje hrvatskoga/materinskoga/stranoga jezika (RUHMJ -3)
poster
12.11.2009-15.11.2009
Zadar, Hrvatska