Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 563232

Razvoj kratke ljestvice učeničkih iskustava s učenjem i nastavom


Bezinović, Petar; Marušić, Iris; Ristić Dedić, Zrinka
Razvoj kratke ljestvice učeničkih iskustava s učenjem i nastavom // Odgojne znanosti, 12 (2010), 1; 29-44 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


Naslov
Razvoj kratke ljestvice učeničkih iskustava s učenjem i nastavom
(Development of the short scale of student experiences with learning and teaching)

Autori
Bezinović, Petar ; Marušić, Iris ; Ristić Dedić, Zrinka

Izvornik
Odgojne znanosti (1846-1204) 12 (2010), 1; 29-44

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
Samovrednovanje škola; učenička iskustva; učeniku usmjeren pristup
(School self-evaluation; learner experiences; learner-centered approach)

Sažetak
U radu je prikazana kratka Ljestvica učeničkih iskustava s učenjem i nastavom. Cilj konstrukcije Ljestvice je omogućavanje valjanog, pouzdanog i praktičnog praćenja važnijih obilježja učenja i nastave iz perspektive učenika. Konceptualno se polazi od učeniku usmjerenog pristupa, po kojemu se iskustva učenika smatraju najvažnijim pokazateljem kvalitete podrške koju učenici dobivaju u školi. Prikazana je validacija Ljestvice u jednoj gradskoj gimnaziji s općim gimnazijskim programom na uzorku od 631 učenika. Učenici su procjenjivali svoja iskustva s učenjem hrvatskog jezika, matematike i engleskog jezika. Korištena je inačica ljestvice koju su učenici popunjavali putem interneta, vođeno, u svojim informatičkim učionicama. Ljestvica se sastoji od 12 tvrdnji kojima se ispituju važni aspekti učenja i nastave. Rezultati upućuju na jednofaktorsku strukturu ljestvice s visokim koeficijentima interne konzistencije. Koeficijent Cronbach alfa za hrvatski jezik iznosi α=, 86, za matematiku α=, 91, a za engleski jezik α=, 89. Pokazuje se da ljestvica ima dobru diskriminativnu valjanost. Rezultati na ljestvici dobro razlikuju procjene različitih predmeta, iste predmete u različitim razrednim odjelima, a također odražavaju i teoretski jasne spolne razlike u procjenama. Validacija Ljestvice potvrđuje valjanost i smislenost korištenja učeničkih iskustava za ispitivanje važnih obilježja učenja i nastave u razrednom okruženju. Ljestvica može imati uporabnu vrijednost za dijagnostiku, samovrednovanje i planiranje unapređivanja nastave pojedinih predmeta.

Izvorni jezik
Engleski

Znanstvena područja
Sociologija, Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
100-1001677-0883 - Podizanje i ujednačavanje kvalitete obveznog obrazovanja u Republici Hrvatskoj (Nikola Pastuović, )
100-1001677-0938 - Kompetencije za društvo znanja i razvoj nacionalnog kurikuluma u Hrvatskoj (Branislava Baranović, )

Ustanove
Institut za društvena istraživanja , Zagreb

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Social Science Citation Index (SSCI)
  • Scopus


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka:


  • Linguistics Abstracts
  • Social Services Abstracts
  • Sociological Abstracts