Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Paralelni svjetovi ili dvostruki identitet? Strane operne družine i nacionalna glazbena nastojanja u Zagrebu u prvoj polovici 19. st. (CROSBI ID 45649)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Katalinić, Vjera Paralelni svjetovi ili dvostruki identitet? Strane operne družine i nacionalna glazbena nastojanja u Zagrebu u prvoj polovici 19. st. // Musicologie sans frontières. Muzikologija bez granica. Svečani zbornik za Stanislava Tuksara / Cavallini, Ivano ; White, Harry (ur.). Zagreb: Hrvatsko muzikološko društvo, 2010. str. 323-340

Podaci o odgovornosti

Katalinić, Vjera

hrvatski

Paralelni svjetovi ili dvostruki identitet? Strane operne družine i nacionalna glazbena nastojanja u Zagrebu u prvoj polovici 19. st.

Od kasnog 18. st. Zagreb je uključen u mrežu gostujućih destinacija stranih putujućih opernih družina. Obično su izvodile govorene predstave, a povremeno i razne tipove scenskih djela s glazbom, ovisno o sposobnostima izvođača. Plemićki interes za glazbeno kazalište u Zagrebu ubrzo su slijedili i građani tako da je nakon Amadeova kazlišta 1834. otvoreno Stankovićevo kazalište, gdje su operne družine predstavljale i zahtjevnija operna ostvarenja. U tekstu je predstavljena rekonstrukcija njihova djelovanja od kraja 18. do sredine 19. st., kada su gostovale uglavnom družine s njemačkog i talijanskog govornog podruja. Istovremeno, od 1830-ih godina, u doba buđenja nacionalne svijesti, fenomen glazbenog kazališta s nacionalnim predznakom postupno je osvajao zagrebačku pozornicu. Uz školske drame i gostovanja slavenskih družina, koje su sadržavale i glazbene brojeve, upravo su njemačke družine prepoznale popularnost nacionalnog izričaja pa su uvodile djela na hrvatskom jeziku i poticale njihovu (a time i svoju) popularnost. S takvog stajališta, skladanje i izvedba „prve hrvatske nacionalne opere“ (Vatroslav Lisinski, 1846: Ljubav i zloba) nije bilo potpuno nepripremljeno.

nacionalni pokret, glazbeno kazalište, putujuće operne družine, 19. st., Zagreb

nije evidentirano

engleski

Parallel Worlds or Double Identities? Foreign Opera Companies and National Thrivings in Zagreb in the First Half of the 19th Century

nije evidentirano

national movement, musical theatre, itinerant opera companies, 19th century, Zagreb

nije evidentirano

Podaci o prilogu

323-340.

objavljeno

Podaci o knjizi

Musicologie sans frontières. Muzikologija bez granica. Svečani zbornik za Stanislava Tuksara

Cavallini, Ivano ; White, Harry

Zagreb: Hrvatsko muzikološko društvo

2010.

978 953 6090 44 0

Povezanost rada

Znanost o umjetnosti