Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Model evaluacije sustava za e-učenje (CROSBI ID 370363)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Zekanović-Korona, Ljiljana Model evaluacije sustava za e-učenje / Mateljan, Vladimir (mentor); Zagreb, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 2011

Podaci o odgovornosti

Zekanović-Korona, Ljiljana

Mateljan, Vladimir

hrvatski

Model evaluacije sustava za e-učenje

Obrazovanje je bitan segment svakog društva i proučavajući sustave za e-učenje bez kojih je nezamislivo svako suvremeno društvo, željela sam kreirati model evaluacije sustava za e-učenje. Svrha modela je usmjeriti i pomoći kreatorima nastavnih sadržaja za e-učenje u stvaranju što kvalitetnijih nastavnih materijala. Prednost e-učenja je mogućnost učenja iz udobnosti vlastitog doma u vrijeme koje individui najviše odgovara. Naglasak e-učenja je na prilagodbi nastavnih sadržaja pojedincima i motiviranosti za obrazovanje. Korisnici e-učenja sami određuju kada i koliko će nastavnog gradiva savladati, vodeći računa o postavljenim rokovima za izvršavanje zadaća. Željela sam ustanoviti veze između pojedinih elemenata sustava i na osnovu dokazanih statističkih povezanosti kreirati kauzalni model e-učenja. Doktorski rad je pisan u strukturi od osam poglavlja s predgovorom i prati logiku dvostrukog lijevka. Na početku se nalazi uvod u kojem se opisuje povijesni pregled razvoja tradicionalnog obrazovanja. U drugom poglavlju opisuje se povijesni pregled razvoja obrazovanja na daljinu, definicije i karakteristike tog obrazovanja, te obrazovanje na daljinu u Hrvatskoj i informacijsko-komunikacijske tehnologije koje se koriste u tom obrazovanju . U trećem poglavlju opisuju se parametri vrednovanja tradicionalnog obrazovanja te obrazovanja na daljinu i komunikacije u obrazovanju na daljinu, koje se koriste danas i koje su se koristile na samom početku razvoja toga obrazovanja. U četvrtom poglavlju o sustavima za e-učenje, pored definicija sustava za e-učenje i razloga njihovog korištenja, te elemenata sustava za e-učenje, objasnila sam TRI- indeks( Technology Readiness Index ) koji određuje spremnost korisnika sustava za korištenje novih tehnologija. U ovom poglavlju objasnili smo mogućnosti i budućnost e-učenja, kao i Moodle-ov sustav za e-učenje. U petom poglavlju objasnila sam pojmove modela, modeliranja, strukture, kauzalnosti, kauzalnog modela, uvjetne vjerojatnosti, izvedene kauzalnosti, informacije kao i korelacije i koeficijenta korelacije. Zatim sam detaljnije objasnila općenito modele obrazovanja na daljinu i modele njihove komunikacije . U šestom poglavlju definirala sam svrhu, cilj istraživanja i zadatak istraživanja. Detaljno sam objasnila metodološki pristup istraživanju, te metodologiju istraživanja. Unutar statističke obrade podataka obrađivala sam mogućnost nekih značajnih statističkih veza među elementima sustava za e-učenje s obzirom na pripadnost jednoj od skupina TRI- indeksa. Statističkim metodama provjeravala sam hipoteze o povezanosti TRI- indeksa sa spolom, životnom dobi i stručnom spremom. Unutar šestog poglavlja oblikovala sam istraživačko rješenje i detaljno analizirala rezultate istraživanja te predstavila vlastiti model evaluacije sustava za e-učenje. Nakon detaljne razrade rezultata istraživanja slijedi sedmo poglavlje sa zaključnim rezultatima istraživanja, gdje sam komentirala svaku od postavljenih hipoteza i izvela konačne zaključke rada. Radu sam priložila i sažetak, strukturirani sažetak na hrvatskom i engleskom jeziku, popis korištene literature, priloge i životopis s popisom objavljenih radova. Empirijskim istraživanjem provedenim u ovom radu, dokazala sam, da postoje statistički značajne povezanosti između svih elemenata sustava za e-učenje: strukture nastavnih materijala, nastavnih metoda, pristupačnosti, zanimljivosti i dostupnosti nastavnih materijala, motiviranja i aktivnosti korisnika, razvijanja kreativnosti, istraživačkog pristupa, prisutnosti povratnih informacija, ilustriranih primjera, dizajna nastavnih materijala, komunikacije unutar sustava za e-učenje, uloge korisnika, potkrepljenja korisnika i provedbe provjere znanja. Najznačajnije dokazane povezanosti su između nastavnih metoda i strukture nastavnih sadržaja te istraživačkog pristupa i razvijanja kreativnosti korisnika sustava, uloge korisnika sustava i komunikacije unutar sustava za e-učenje te motiviranja korisnika i aktivnosti korisnika sustava.

nastava; obrazovanje; elementi obrazovnog procesa; komunikacija; model; e-uučenje; kauzalnost; obrazovanje na daljinu; povezanost

nije evidentirano

engleski

Model of evaluation system for e-learning

nije evidentirano

teaching; education; elements of educative process; communication; model; e-learning; causality; distance learning; connectivity.

nije evidentirano

Podaci o izdanju

175

18.07.2011.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti