Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 562552

Dijagnostička dvojba: serotoninski sindrom ili medikamentni delirij?


Milovac, Željko; Vuk Pisk, Sandra; Silić, Ante; Mihanović, Mate
Dijagnostička dvojba: serotoninski sindrom ili medikamentni delirij? // Socijalna psihijatrija, 38 (2010), 85-88 (podatak o recenziji nije dostupan, prikaz, stručni)


CROSBI ID: 562552 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Dijagnostička dvojba: serotoninski sindrom ili medikamentni delirij?
(Diagnostic dilemma – serotonin syndrome or medication induced delirium:)

Autori
Milovac, Željko ; Vuk Pisk, Sandra ; Silić, Ante ; Mihanović, Mate

Izvornik
Socijalna psihijatrija (0303-7908) 38 (2010); 85-88

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prikaz, stručni

Ključne riječi
serotoninski sindrom ; delirij ; antidepresivi
(serotonin syndrome ; delirium ; antidepressants)

Sažetak
Serotoninski sindrom je jatrogeni poremećaj koji je prvi puta opisan 1950-ih godina. Karakteriziraju ga neuromuskularni simptomi, promjene u mentalnom statusu i nestabilnost autonomnog živčanog sustava, a da ti simptomi nisu uvjetovani psihijatrijskim poremećajem. Otprilike 85% kliničara ne uvažava serotoninski sindrom kao moguću dijagnozu odnosno ne uključuju je u diferencijalno dijagnostičko razmatranje. Prikazana je bolesnica u koje je u prvoj i četvrtoj hospitalizaciji diferencijalno dijagnostiči dolazio u obzir serotoninski sindrom. Prva hospitalizacija uslijedila je 2004. nakon pokušaja suicida antidepresivima. Prije četvrte hospitalizacije je uzimala amitriptilin u nepoznatim i povećanim dozama, a na hospitalizaciju dolazi u pratnji djelatnika MUP-a zbog agresivnog ponašanja nakon intervencije susjeda. Pri dolasku je bila vremenski dezorijentirana, anksiozna, u tenziji, psihomotorno uzbuđena, ustrašena, inkoherentnog duktusa, uz tremor i hiperrefleksiju. Klinička slika imala je značajke i serotoninskog sindroma i medikamentnog delirija. Tijekom triju hospitalizacija liječena je kao povratni depresivni poremećaj, a na četvrtoj hospitalizaciji posumnjalo se na bipolarni afektivni poremećaj. Prikazom ove bolesnice željeli smo pokazati kako se simptomi serotoninskog sindroma preklapaju sa znakovima i simptomima psihijatrijskih poremećaja te kako je teško odrediti dijagnozu bez dobre anamneze i heteroanamneze, te praćenja bolesnice.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti



POVEZANOST RADA


Projekti:
278-0000000-0071 - KVALITETA ŽIVOTA PSIHIJATRIJSKIH BOLESNIKA (Mihanović, Mate, MZOS ) ( POIROT)

Ustanove:
Medicinski fakultet, Osijek,
Psihijatrijska bolnica "Sveti Ivan" Zagreb

Profili:

Avatar Url Sandra Vuk Pisk (autor)

Avatar Url Mate Mihanović (autor)

Avatar Url Ante Silić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Milovac, Željko; Vuk Pisk, Sandra; Silić, Ante; Mihanović, Mate
Dijagnostička dvojba: serotoninski sindrom ili medikamentni delirij? // Socijalna psihijatrija, 38 (2010), 85-88 (podatak o recenziji nije dostupan, prikaz, stručni)
Milovac, Ž., Vuk Pisk, S., Silić, A. & Mihanović, M. (2010) Dijagnostička dvojba: serotoninski sindrom ili medikamentni delirij?. Socijalna psihijatrija, 38, 85-88.
@article{article, author = {Milovac, \v{Z}eljko and Vuk Pisk, Sandra and Sili\'{c}, Ante and Mihanovi\'{c}, Mate}, year = {2010}, pages = {85-88}, keywords = {serotoninski sindrom, delirij, antidepresivi}, journal = {Socijalna psihijatrija}, volume = {38}, issn = {0303-7908}, title = {Dijagnosti\v{c}ka dvojba: serotoninski sindrom ili medikamentni delirij?}, keyword = {serotoninski sindrom, delirij, antidepresivi} }
@article{article, author = {Milovac, \v{Z}eljko and Vuk Pisk, Sandra and Sili\'{c}, Ante and Mihanovi\'{c}, Mate}, year = {2010}, pages = {85-88}, keywords = {serotonin syndrome, delirium, antidepressants}, journal = {Socijalna psihijatrija}, volume = {38}, issn = {0303-7908}, title = {Diagnostic dilemma – serotonin syndrome or medication induced delirium:}, keyword = {serotonin syndrome, delirium, antidepressants} }

Časopis indeksira:


  • Scopus


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • PsychINFO
  • Experta Medica





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font