Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 561942

Upravljanje kvalitetom u nabavi trgovačkog lanca


Tadinac, jelena
Upravljanje kvalitetom u nabavi trgovačkog lanca 2010., magistarski rad, Ekonomski fakultet, Rijeka


Naslov
Upravljanje kvalitetom u nabavi trgovačkog lanca
(Quality management in trade chain procurement)

Autori
Tadinac, jelena

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad

Fakultet
Ekonomski fakultet

Mjesto
Rijeka

Datum
22.11

Godina
2010

Stranica
127

Mentor
Kaštelan Mrak, Marija

Ključne riječi
Upravljanje kvalitetom; nabava; trgovački lanac
(Quality management; procurement; trade chain)

Sažetak
Rad istražuje okolnosti i perspektive uvođenja sustava integralnog upravljanja kvalitetom u poduzeća trgovinske djelatnosti. Cilj rada bio je razraditi smjernice za implementaciju sustava upravljanja kvalitetom u nabavi trgovačkog lanca te procijeniti njegove učinke na sniženje troškova i povećanje uspješnosti poslovanja. Ciljevima istraživanja postavljena je i temeljna znanstvena hipoteza: Upravljanjem kvalitetom u nabavi trgovačkog lanca postiže se skraćenje vremena trajanja procesa i sniženje troškova nabave čime se povećava konkurentnost. U sklopu rada provedeno je empirijskog istraživanje čiji je cilj bio utvrditi stupanj razvijenosti upravljanja kvalitetom u nabavi hrvatskih trgovačkih lanaca. Kako je argumentirano u radu, primjena predloženog modela kontrole kvalitete predloženog u rada odrazit će se na sva područja poslovanja, a osobito ona vezana uz proces vođenja i to u pogledu preciziranja odgovornosti rukovodstva, te će zahtijevati zahvate na unapređenju procesa, praćenju zahtjeva kupaca (korisnika usluga), ocjenjivanju dobavljača, upravljanju ljudskim resursima, a sve s ciljem kontinuiranog poboljšanja poslovanja. Doprinos ekonomskim znanostima sadržan je u: 1. preciznom definiranju pojmova i ukazivanju ne podudarnost principa koncepcije integralnog upravljanja kvalitetom i teorijskih principa oblikovanja organizacije, 2. znanstveno utemeljenom proučavanja problematike poslovnih mreža i modaliteta razvoja primjerenih organizacija u specifičnim okolnostima relativno malog nacionalnog tržišta i relativno visoko koncentrirane djelatnosti kakva je maloprodaja u sklopu trgovačkih lanaca, 3. doprinosu razumijevanju izvora konkurentskih prednosti, te osobito implikacija koje proizlaze iz uvođenja novih koncepcija vođenja poslovanja na strukturiranje procesa i uopće organizaciju poslovnog sustava.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
081-1151212-1453 - Poslovna prilagodba hrvatskih gospodarskih subjekata tržišnom natjecanju u EU (Marija Kaštelan Mrak, )

Ustanove
Ekonomski fakultet, Rijeka