Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Mediji u hrvatskom društvu. Analiza osnovnih karakteristika medijskog prostora s obzirom na supsidijarnost (CROSBI ID 180213)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Nikodem, Krunoslav ; Valković, Jerko Mediji u hrvatskom društvu. Analiza osnovnih karakteristika medijskog prostora s obzirom na supsidijarnost // Bogoslovska smotra, 81 (2011), 4; 783-814

Podaci o odgovornosti

Nikodem, Krunoslav ; Valković, Jerko

hrvatski

Mediji u hrvatskom društvu. Analiza osnovnih karakteristika medijskog prostora s obzirom na supsidijarnost

Rad se temelji na analizi rezultata empirijskog istraživanja provedenog u sklopu projekta „Supsidijarnost u hrvatskom društvu“ (203-1941533-0732) pod vodstvom prof. dr. sc. Stjepana Balobana. Istraživanje je provedeno usmenom anketom tijekom prosinca 2009. godine. Realiziranim je uzorkom obuhvaćeno točno 1000 sudionika iz 70 naselja, odnosno 100 različitih lokacija (sample points). Istraživanje je provedeno na probabilistički izabranom, višeetapno stratificiranom uzorku punoljetnog stanovništva Hrvatske. U radu se analiziraju sljedeća pitanja: koji su osnovni izvori informiranja građana Hrvatske, koliko mediji u Hrvatskoj posvećuju prostora i pozornosti određenim društvenim skupinama, koliko mediji u Hrvatskoj poštuju uvjerenja i stavove različitih vjerskih skupina, agnostika i ateista, je li javnost danas u Hrvatskoj više ili manje pod utjecajem politike, kapitala i medija nego li je to bila prije 1990. godine, postoji li u suvremenom hrvatskom društvu još uvijek strah od slobodnog izricanja vlastitog mišljenja, jesu li mediji u službi ostvarenja općeg dobra, koliko mediji kroz otkrivanje brojnih afera nastoje razotkriti nepravde i nepravilnosti u društvu, je li, i u kojoj mjeri, sloboda i neovisnost novinara pod utjecajem kapitala i vlasnika medija, politike, tržišta itd., te pitanje povjerenja u različite medije. Navedena pitanja analiziraju se s obzirom na osnovne sociodemografske karakteristike, političke orijentacije i osnovne religijske karakteristike ispitanika. U radu se polazi od opće hipoteze o važnosti medija u razvoju suvremenog hrvatskog društva, a postavlja se i skup radnih hipoteza koje se provjeravaju kroz analizu rezultata empirijskog istraživanja. U zaključku se, između ostalog, promišlja o dobivenim rezultatima na temelju supsidijarnog načela.

mediji; Hrvatska; javnost; sloboda; neovisnost; povjerenje; supsidijarnost

nije evidentirano

engleski

The media in Croatian society. Analysis of the basic characteristics of media space considering subsidiarity

nije evidentirano

media; Croatia; the public; freedom; independence; trust; subsidiarity

nije evidentirano

Podaci o izdanju

81 (4)

2011.

783-814

objavljeno

0352-3101

Povezanost rada

Teologija

Indeksiranost