Medijska prava djece i važnost medijskog opismenjavanja nastavnika (CROSBI ID 583230)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Zgrabljić Rotar, Nada
hrvatski
Medijska prava djece i važnost medijskog opismenjavanja nastavnika
Mediji i obrazovanje usko su povezani s ljudskim pravima. Posebno ih povezujemo s novim konceptom ljudskih komunikacijskih prava koja sadržavaju i prava na medijsko obrazovanje. Na temelju najviših europskih standarda, uz poštivanje međunarodnih preporuka i konvencija, Hrvatska nastoji slijediti demokratske standarde medijskih politika koje vrlo visoko ocjenjuju koncept medijskog obrazovanja (media education) odnosno medijske pismenosti (media literacy). Težište je na razvijanju znanja i vještina kod djece i odraslih koja jamče kritičko razumijevanje kako korisnih tako i štetnih strana medija te razumijevanje svojih prava u medijskom okružju. U ovome se radu istražuje koncept medijske pismenosti u kontekstu medijskih prava djece, razmatraju različite kvalitete medija kao i opasnosti od nekih medijskih sadržaja, primjerice prekomjernog nasilja, pornografije, agresivnih reklama ili različitih životnih ideologija koje mogu imati štetnih utjecaja na razvoj. Hrvatska je medijska politika u posljednjih nekoliko godina krenula je prema jačanju zaštite komunikacijskih prava djece, dijelom i pod snažnom sugestijom međunarodne zajednice koja tome posvećuje veliku pozornost, ali nam još uvijek nedostaje čvrsta i jedinstvena strategija, kao i jači odziv obrazovnih institucija i obrazovne politike. Koncept cjeloživotnog obrazovanja nastavnika idealan je za razvijanje strategije medijske pismenosti, na korist djece ali i roditelja i društva u cjelini, te bi se mnoge inicijative za pravilnije razumijevanje funkcije medija u odrastanju djece, ali i funkcije medija u obitelji i društvu, mogle nabolje ostvariti upravo u okviru trajne i sustavne izobrazbe nastavnika.
medijska prava djece; medijski odgoj; medijska pismenost; cjeloživotno obrazovanje nastavnika
nije evidentirano
engleski
Children Media Rights and Importance of the Media Literacy for Teachers
nije evidentirano
children media rights; media education; media literacy; long-life learning for teachers
nije evidentirano
Podaci o prilogu
79-92.
2010.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Perspektive cjeloživotnog obrazovanja nastavnika i učitelja
Robert Bacalja
Zadar: Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja predškolske djece Sveučilišta u Zadru
978-953-7237-40-0
Podaci o skupu
Nepoznat skup
predavanje
29.02.1904-29.02.2096