Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Medijska prava djece i važnost medijskog opismenjavanja nastavnika (CROSBI ID 583230)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Zgrabljić Rotar, Nada Medijska prava djece i važnost medijskog opismenjavanja nastavnika // Perspektive cjeloživotnog obrazovanja nastavnika i učitelja / Robert Bacalja (ur.). Zadar: Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja predškolske djece Sveučilišta u Zadru, 2010. str. 79-92

Podaci o odgovornosti

Zgrabljić Rotar, Nada

hrvatski

Medijska prava djece i važnost medijskog opismenjavanja nastavnika

Mediji i obrazovanje usko su povezani s ljudskim pravima. Posebno ih povezujemo s novim konceptom ljudskih komunikacijskih prava koja sadržavaju i prava na medijsko obrazovanje. Na temelju najviših europskih standarda, uz poštivanje međunarodnih preporuka i konvencija, Hrvatska nastoji slijediti demokratske standarde medijskih politika koje vrlo visoko ocjenjuju koncept medijskog obrazovanja (media education) odnosno medijske pismenosti (media literacy). Težište je na razvijanju znanja i vještina kod djece i odraslih koja jamče kritičko razumijevanje kako korisnih tako i štetnih strana medija te razumijevanje svojih prava u medijskom okružju. U ovome se radu istražuje koncept medijske pismenosti u kontekstu medijskih prava djece, razmatraju različite kvalitete medija kao i opasnosti od nekih medijskih sadržaja, primjerice prekomjernog nasilja, pornografije, agresivnih reklama ili različitih životnih ideologija koje mogu imati štetnih utjecaja na razvoj. Hrvatska je medijska politika u posljednjih nekoliko godina krenula je prema jačanju zaštite komunikacijskih prava djece, dijelom i pod snažnom sugestijom međunarodne zajednice koja tome posvećuje veliku pozornost, ali nam još uvijek nedostaje čvrsta i jedinstvena strategija, kao i jači odziv obrazovnih institucija i obrazovne politike. Koncept cjeloživotnog obrazovanja nastavnika idealan je za razvijanje strategije medijske pismenosti, na korist djece ali i roditelja i društva u cjelini, te bi se mnoge inicijative za pravilnije razumijevanje funkcije medija u odrastanju djece, ali i funkcije medija u obitelji i društvu, mogle nabolje ostvariti upravo u okviru trajne i sustavne izobrazbe nastavnika.

medijska prava djece; medijski odgoj; medijska pismenost; cjeloživotno obrazovanje nastavnika

nije evidentirano

engleski

Children Media Rights and Importance of the Media Literacy for Teachers

nije evidentirano

children media rights; media education; media literacy; long-life learning for teachers

nije evidentirano

Podaci o prilogu

79-92.

2010.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Perspektive cjeloživotnog obrazovanja nastavnika i učitelja

Robert Bacalja

Zadar: Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja predškolske djece Sveučilišta u Zadru

978-953-7237-40-0

Podaci o skupu

Nepoznat skup

predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti