Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Ispitivanje motivacijskih i metakognitivnih čimbenika procesa istraživačkog učenja u računalno podržanom okruženju (CROSBI ID 370221)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Zrinka Ristić Dedić Ispitivanje motivacijskih i metakognitivnih čimbenika procesa istraživačkog učenja u računalno podržanom okruženju / Vizek Vidović Vlasta (mentor); Zagreb, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 2010

Podaci o odgovornosti

Zrinka Ristić Dedić

Vizek Vidović Vlasta

hrvatski

Ispitivanje motivacijskih i metakognitivnih čimbenika procesa istraživačkog učenja u računalno podržanom okruženju

U radu je istraživačko učenje smješteno u okvir integrativnog pristupa istraživanju znanstvenog razmišljanja, koji učenike stavlja u situacije učenja koje od njih zahtijevaju sudjelovanje u svim fazama istraživačkog procesa (od postavljanja hipoteza, preko eksperimentiranja, vrednovanja nalaza i kauzalnog zaključivanja, do revidiranja početnih teorija). Istraživačko učenje je definirano kao proces (događaj), koji se odvija u stvarnom vremenu u okvirima specifičnih situacija učenja na jednom zadatku. Ovo učenje je konceptualizirano kao samoregulirajuće učenje u kojem sudjeluju i međusobno djeluju različiti kognitivni, metakognitivni, motivacijski i emocionalni procesi. Dosadašnja istraživanja uglavnom nisu tretirala istraživačko učenje u njegovoj cjelovitosti, već su se usmjeravala na izučavanje pojedinih kognitivnih i metakognitivnih procesa. Cilj je ovog istraživanja sveobuhvatno istražiti promjene u različitim kognitivnim, metakognitivnim i motivacijskim procesima istraživačkog učenja do kojih dolazi uslijed ponavljanih izlaganja učenika situacijama učenja. Osim toga, istraživanje za cilj ima ispitati ulogu metakognitivnih i motivacijskih procesa u korištenju istraživačkih pristupa i stjecanju znanja. U istraživanju je korišten mikrorazvojni istraživački pristup. Sudjelovalo je 34 učenika osmih razreda koji su samostalno radili na jednom zadatku istraživačkog učenja u računalnom okruženju programa FILE (Flexible Inquiry Learning Environment, Hulshof i sur., 2005). U zadatku se od učenika zahtijeva osmišljavanje i provođenje eksperimenata na temelju kojih se zaključuje o kauzalnoj strukturi multivarijatnog modela zadatka (o odnosima između pet nezavisnih i jedne zavisne varijable). U cilju praćenja promjena u stjecanju znanja i korištenju istraživačkih vještina i strategija, učenici su sudjelovali u četiri situacije učenja u razmacima od oko tjedan dana. Rezultati istraživanja pokazuju da učenici, iako ne ostvaruju potpuno znanje i potpuno valjano eksperimentiranje i zaključivanje, tijekom rada na zadatku napreduju u korištenju istraživačkih i metakognitivnih vještina i strategija, u stjecanju znanja o području i stjecanju metakognitivnih znanja o cilju i strategijama rada na zadatku. Na temelju kvantitativnih analiza skupnih rezultata i kvalitativnih studija slučajeva, istraživanje također ukazuje da je korištenje metakognitivnih znanja i vještina ključna odrednica uspješnog istraživačkog učenja, te sugerira da motivacija za rad na zadatku može pospješiti ili ograničiti istraživačko učenje djelovanjem na vrijeme učenja i odabir istraživačkog pristupa. Osim za daljnja istraživanja u području istraživačkog učenja, dobiveni rezultati imaju jasne praktične implikacije za osmišljavanje modela i postupaka poučavanja i učenja znanstvenog razmišljanja u okviru osnovnoškolskog obrazovanja.

istraživačko učenje; znanstveno razmišljanje; eksperimentiranje; kauzalno zaključivanje; metakognitivno znanje; metakognitivne vještine; metakognitivni doživljaj; motivacija; samoregulirajuće učenje; mikrorazvojni istraživački pristup

nije evidentirano

engleski

An Examination of Motivational and Metacognitive Processes in Inquiry Learning within a Computer-Supported Learning Environment

nije evidentirano

Inquiry learning; scientific thinking; experimentation; causal reasoning; metacognitive knowledge; metacognitive skills; metacognitive experience; motivation; self-regulated learning; microgenetic research

nije evidentirano

Podaci o izdanju

320

09.12.2010.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

Psihologija