Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 560792

E-škola FIZIKA : Možemo li bolje?


Aviani, Ivica
E-škola FIZIKA : Možemo li bolje? // 125 godina komuniciranja i popularizacije znanosti u Hrvatskoj - Knjiga sažetaka / Marjanac, Tihomir ; Judaš, Nenad (ur.).
Zagreb: Hrvatsko prirodoslovno društvo, 2010. str. 11-12 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, ostalo)


Naslov
E-škola FIZIKA : Možemo li bolje?
(E-school of PHYSICS: Can we better?)

Autori
Aviani, Ivica

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo

Izvornik
125 godina komuniciranja i popularizacije znanosti u Hrvatskoj - Knjiga sažetaka / Marjanac, Tihomir ; Judaš, Nenad - Zagreb : Hrvatsko prirodoslovno društvo, 2010, 11-12

Skup
125 godina komuniciranja i popularizacije znanosti u Hrvatskoj. Znanstveno stručni skup u povodu 125. godišnjice Hrvatskoga prirodoslovnog društva

Mjesto i datum
Zagreb, 9.-10.12. 2010

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
Edukacija fizike; web sjedište; popularizacija znanosti
(Physics education; web site; popularization of science)

Sažetak
E-škola FIZIKA je obrazovno web sjedište Hrvatskog fizikalnog društva koje preko petnaest godina potiče zanimanje za fiziku. Uz informacije o značajnim događanjima u Hrvatskoj i o najnovijim postignućima svjetske fizike, sjedište sadrži niz originalnih projekata i popularno pisanih tekstova na hrvatskome jeziku, pouzdanih izvora ideja i informacija za učenike, studente, učitelje i za sve one koje zanima fizika. E-škola FIZIKA je prihvaćena kao trogodišnji program financiran od strane MZOŠ-a u području izvaninstitucionalnog odgoja i obrazovanja djece i mladih koji je uspješno završen ove godine. Glavni ciljevi programa su stvaranje kvalitetnog obrazovnog materijala iz fizike u vidu baze podataka koja sadrži tekstove, slike, audio i video zapise, interaktivne animacije i sl., uz angažiranje znanstvenika hrvatskih javnih instituta i sveučilišta, te omogućavanje kvalitetnog pristupa bazi putem Interneta za tisuće korisnika. Promoviranje korištenja modernih informacijskih tehnologija i računalne multimedije u prezentiranju obrazovnih sadržaja. Jačanje interesa i prihvata fizike i prirodoslovlja, naročito među učenicima osnovnih i srednjih škola kao jednog od nacionalnih interesa u cilju ostvarivanja Hrvatske kao društva znanja Važan čimbenik je suradnja s HTV-om kroz koju u obrazovnom programu televizije obrađujemo, a na stranicama e-škole pojašnjavamo zanimljive teme iz fizike. E-škola fizika trenutno bilježi oko 200 jedinstvenih posjeta dnevno, dok je tijekom ljetnih mjeseci prosječna dnevna posjećenost oko 50. Prosječni posjetitelj posjeti tri do četiri stranice sjedišta. Najbrojniji korisnici su učenici osnovnih i srednjih škola. Česti posjetitelji nastavnici fizike koji ovdje nalaze sadržaje i informacije za nastavu iz fizike i izvannastavne aktivnosti. Zainteresirani korisnici su studenti prirodnih znanosti, posebno studenti fizike. Korisnici su i djeca naših ljudi na radu u inozemstvu kao i djeca naših iseljenika, te učenici iz šire regije koji se služe hrvatskim jezikom. Procjenjujemo da je broj stalnih korisnika nekoliko tisuća. Učenici i studenti koriste materijale s naših stranica za svoje maturalne i seminarske radnje, te izvode pokuse koje su pronašli na stranicama e- škole. Državni i županijski seminari i učitelja i nastavnika fizike u obogaćeni su novim temama i radionicama. Aktivi nastavnika fizike pozivaju naše autore da im održe predavanja i radionice. Hrvatska televizija na našim stranicama nalazi zanimljive teme za originalne obrazovne emisije. Rezultati vrednovanja programa pokazuju da bi E- škola trebala sadržavati više metodički obrađenih tema i zadatke iz svakodnevnog života, koje je moguće koristiti u nastavi. Učenike zanimaju pokusi koje mogu sami izvoditi i interaktivni sadržaji te zanimljivosti iz svijeta fizike prikazane na popularan način. Učenici i nastavnici smatraju da je interes za E-školu relativno malen i to najviše zbog malog interesa za fiziku uopće, ali i zbog nedovoljne informiranosti. Očito postoji još dosta prostora za poboljšanja i povećanje posjećenosti, prije svega učenika i nastavnika. Postavlja pitanje: Možemo li bolje? Čini se da to nije moguće bez jačeg htjenja i angažmana znanstvene zajednice. Ona treba prepoznati trenutak i ne čekati da javnost prepozna ono što ona sama ne priznaje. Rad na edukacijskim projektima ne spada u domenu znanstvenog rada, a angažman znanstvenika u pisanju edukacijskih i popularnih članaka nije obavezan za znanstveno- nastavno napredovanje. U Hrvatskoj ne postoji poslijediplomski doktorski studij iz edukacije fizike, iako preko 90% fizičara radi u obrazovanju. Sve su to razlozi zbog čega je teško pronaći suradnike za rad na ovakvim projektima te sve ostaje prepušteno malom broju entuzijastičnih pojedinaca.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Fizika



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
035-0352843-2849 - Termoelektrična i termomagnetska svojstva materijala s jakim korelacijama. (Veljko Zlatić, )

Ustanove
Institut za fiziku, Zagreb

Autor s matičnim brojem:
Ivica Aviani, (76256)