Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 560346

Konkurentske prednosti ekoloških proizvoda u maslinarstvu


Đurić, Danko
Konkurentske prednosti ekoloških proizvoda u maslinarstvu 2011., magistarski rad, Ekonomski fakultet, Zagreb


Naslov
Konkurentske prednosti ekoloških proizvoda u maslinarstvu
(Competitive advantages of organic products in the olive market)

Autori
Đurić, Danko

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad

Fakultet
Ekonomski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
22.03

Godina
2011

Stranica
92

Mentor
Renko, Nataša

Ključne riječi
Konkurentska prednost; ekološki proizvod; maslinarstvo
(Competitive advantage; organic product; olive market)

Sažetak
Ekološki uzgoj maslina, koji se još naziva i prirodan, biološki, organski, reakcija je na nekontroliranu industrijalizaciju konvencionalnog poljoprivrednog uzgoja u 20. stoljeću. U Hrvatskoj se ekološkom proizvodnjom maslina bavi 48 proizvoñača, koji zajedno obrañuju 120 ha maslinika, ili 12 500 stabala maslina. Ekološki proizvod označen je posebnim znakom ekološkog proizvoda, koji je jedinstvena propisana oznaka proizvoda sukladno Zakonu o ekološkoj proizvodnji poljoprivrednih i prehrambenih proizvoda i nizu propisa donesenih na temelju njega. Hrvatsko priobalje i otoci imaju veliki gospodarski potencijal u maslinarstvu koji bi trebalo iskoristiti, i od uvoznika postati svjetski prepoznati izvoznik ekstra marke maslinovog ulja, izuzetne kvalitete i odgovarajuće cijene. Hrvatska, u svjetskim razmjerima, ima jedne od najboljih agroekoloških uvjeta za proizvodnju maslina za maslinovo ulje, što je potvrñeno i brojnim nagradama osvojenim na najznačajnijim svjetskim ocjenjivanjima maslinovog ulja, a posebice ekološki proizvedenog. Kvalitetan marketinški splet primijenjen na ekološke proizvode u maslinarstvu, uz turizam kao kanala distribucije (element tihog izvoza), omogućuju ekološkim proizvodima veliki tržišni potencijal. Unapreñenje ekoloških proizvoda moguće je aktivnijom i maštovitom primjenom marketinga, odnosno marketinškog miksa (4P). Postupak ekološke proizvodnje stoga u društvu ima dvostruku ulogu, s jedne strane osigurava tržište koje odgovara na zahtjev potrošača za ekološkim proizvodima, a s druge strane doprinosi zaštiti okoliša i dobrobiti životinja, kao i ruralnom razvoju. Prije svega za opstanak ekoloških maslinara potreban je snažan rast na tržištu, te povećanje broja neplaniranih kupnji, kao i razvijanje visokovrijednih ekoloških marki preduvjet su stvaranja veće potražnje ekoloških maslinarskih proizvoda. Nezaobilazno je proširenje i produbljenje asortimana ekoloških maslinarskih proizvoda. Veću dostupnost ekološke hrane treba omogućiti kroz moderne kanale distribucije kao što su trgovački lanci, specijalizirane trgovine i HoReCa kanal distribucije.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
067-0672345-2286 - Marketinški sustav konkurentske prednosti ponude ekoloških proizvoda u RH (Sanda Renko, )

Ustanove
Ekonomski fakultet, Zagreb