Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Konkurentske prednosti ekoloških proizvoda u maslinarstvu (CROSBI ID 370008)

Ocjenski rad | magistarski rad (mr. sc. i mr. art.)

Đurić, Danko Konkurentske prednosti ekoloških proizvoda u maslinarstvu / Renko, Nataša (mentor); Zagreb, Ekonomski fakultet, Zagreb, . 2011

Podaci o odgovornosti

Đurić, Danko

Renko, Nataša

hrvatski

Konkurentske prednosti ekoloških proizvoda u maslinarstvu

Ekološki uzgoj maslina, koji se još naziva i prirodan, biološki, organski, reakcija je na nekontroliranu industrijalizaciju konvencionalnog poljoprivrednog uzgoja u 20. stoljeću. U Hrvatskoj se ekološkom proizvodnjom maslina bavi 48 proizvoñača, koji zajedno obrañuju 120 ha maslinika, ili 12 500 stabala maslina. Ekološki proizvod označen je posebnim znakom ekološkog proizvoda, koji je jedinstvena propisana oznaka proizvoda sukladno Zakonu o ekološkoj proizvodnji poljoprivrednih i prehrambenih proizvoda i nizu propisa donesenih na temelju njega. Hrvatsko priobalje i otoci imaju veliki gospodarski potencijal u maslinarstvu koji bi trebalo iskoristiti, i od uvoznika postati svjetski prepoznati izvoznik ekstra marke maslinovog ulja, izuzetne kvalitete i odgovarajuće cijene. Hrvatska, u svjetskim razmjerima, ima jedne od najboljih agroekoloških uvjeta za proizvodnju maslina za maslinovo ulje, što je potvrñeno i brojnim nagradama osvojenim na najznačajnijim svjetskim ocjenjivanjima maslinovog ulja, a posebice ekološki proizvedenog. Kvalitetan marketinški splet primijenjen na ekološke proizvode u maslinarstvu, uz turizam kao kanala distribucije (element tihog izvoza), omogućuju ekološkim proizvodima veliki tržišni potencijal. Unapreñenje ekoloških proizvoda moguće je aktivnijom i maštovitom primjenom marketinga, odnosno marketinškog miksa (4P). Postupak ekološke proizvodnje stoga u društvu ima dvostruku ulogu, s jedne strane osigurava tržište koje odgovara na zahtjev potrošača za ekološkim proizvodima, a s druge strane doprinosi zaštiti okoliša i dobrobiti životinja, kao i ruralnom razvoju. Prije svega za opstanak ekoloških maslinara potreban je snažan rast na tržištu, te povećanje broja neplaniranih kupnji, kao i razvijanje visokovrijednih ekoloških marki preduvjet su stvaranja veće potražnje ekoloških maslinarskih proizvoda. Nezaobilazno je proširenje i produbljenje asortimana ekoloških maslinarskih proizvoda. Veću dostupnost ekološke hrane treba omogućiti kroz moderne kanale distribucije kao što su trgovački lanci, specijalizirane trgovine i HoReCa kanal distribucije.

konkurentska prednost; ekološki proizvod; maslinarstvo

nije evidentirano

engleski

Competitive advantages of organic products in the olive market

nije evidentirano

competitive advantage; organic product; olive market

nije evidentirano

Podaci o izdanju

92

22.03.2011.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Ekonomski fakultet, Zagreb

Zagreb

Povezanost rada

Ekonomija