Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 559959

Analiza potrošača ekološke hrane u Hrvatskoj


Karlović, Ana
Analiza potrošača ekološke hrane u Hrvatskoj 2011., diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet, Zagreb


Naslov
Analiza potrošača ekološke hrane u Hrvatskoj
(Analysis of consumers of organic food in Croatia)

Autori
Karlović, Ana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Ekonomski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
17.10

Godina
2011

Stranica
66

Mentor
Butigan, Ružica

Neposredni voditelj
Renko, Nataša

Ključne riječi
Ekološki prehrambeni proizovod; ponašanje potrošača; ekološka poljoprivreda; segmentacija tržitša; potrošač ekološke hrane
(Organic food product; consumer behaviour; organic agriculture; market segmentation; consumer of organic food)

Sažetak
Uz kratak osvrt na razvoj ekološke poljoprivrede i ekološkog prehrambenog proizvoda ovaj rad donosi analizu potrošača prema segmentaciji na temelju ekološke odgovornosti, kao i osvrt na dosadašnja provedena istraživanja o potrošaču ekološke hrane. U drugom dijelu rada opisano je istraživanje poznavanja i konzumacije ekoloških prehrambenih proizvoda provedeno na uzorku od 158 ispitanika na području Zagreba putem anketnog upitnika. Istraživanje je provedeno između svibnja i listopada 2011. godine. Rezultati istraživanja su pokazali da veliki broj mladih nije upoznat s pravim značenjem ekološke hrane, najviše su je povezivali s krivom definicijom koja opisuje ekološku hranu kao hranu bez raznih štetnih tvari. Isti zaključak se potvrđuje i u rezultatu o mjestu kupnje i kategoriji proizvoda koji se najčešće kupuje. Naime, najveći postotak kupovina odlazi na voće i povrće i odvija se u supermarketima i na gradskim tržnicama, a u Zagrebu na tim mjestima gotovo da i nema ekoloških proizovda. Ovome slijedi zaključak da mladi nisu upoznati o karakteristikama ekoloških prehrambenih proizvoda i razlikom te hrane od konvencionalne pa je stoga potrebno provesti edukacije potrošača bilo kroz razne promidžbe, prezentacije na mjestima prodaje ili putem medija. Informacija treba doći do krajnjih potrošača i podići percepciju o ekološkim proizvodima na višu razinu kako bi potrošači bili svjesni postojanja tih proizvoda na tržištu koji ih okružuju svaki dan.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
067-0672345-2286 - Marketinški sustav konkurentske prednosti ponude ekoloških proizvoda u RH (Sanda Renko, )

Ustanove
Ekonomski fakultet, Zagreb