Strategije marketinga malih i srednjih poduzeća u Hrvatskoj (CROSBI ID 582849)
Prilog sa skupa u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Renko, Nataša ; Butigan, Ružica ; Vuletić, Ante
hrvatski
Strategije marketinga malih i srednjih poduzeća u Hrvatskoj
Ako se razumiju razlozi neuspjeha i istražuju poduzeća koja se nalaze u fazi rasta svog životnog ciklusa, može se stvoriti okvir koji će umanjiti teškoće pri pokretanju poduzeća zbog nedostatka kvalitetnog upravljanja poduzećem. Glavni cilj ovog rada je utvrditi faktore koji su zaslužni za uspjeh malih i srednjih poduzeća (MSP-a), koja su prešla u fazu rasta svog organizacijskog životnog ciklusa. Istraživanje provedeno na 50 malih i srednjih poduzeća u Hrvatskoj, osobito se fokusiralo na sljedeće unutarnje faktore: probleme u pokretanju novog malog i srednjeg poduzeća, utjecaj primjene strategije marketinga te utjecaj marketinga na poslovanje Istraživanje se fokusiralo na poduzeća koja su preživjela prve dvije godine i koja su prešla u fazu rasta unutar svog organizacijskoga životnog ciklusa Rezultati ovog istraživanja pokazuju da su ona mala i srednja poduzeća koja su uspjela uspješno doći do faze rasta/razvoja organizacijskoga životnog ciklusa zaista svladala značajne zapreke (financije, menadžment, strategije marketinga, proizvodnju) postavljene tijekom uvodne faze u kojoj je stopa propadanja jako visoka, kako u Hrvatskoj tako i u ostalim dijelovima svijeta. Zaključak ovog istraživanja je da je glavni razlog neuspjeha hrvatskih malih poduzeća nedostatak upravljačkih vještina za vođenje poduzeća. Poslovna okolina također pridonosi uspjehu ili neuspjehu malih i srednjih poduzeća, ali se ovo istraživanje fokusiralo na čimbenike kontrolirane od strane vlasnika-direktora, odnosno na upravljačke vještine (motivaciju i sposobnosti menadžera, razgovor o problemima pri pokretanju novog malog i srednjeg poduzeća te ostale karakteristike poslovanja).
mala i srednja poduzeća; strategije marketinga; čimbenici uspjeha; pokretanje MSP-a
nije evidentirano
engleski
Marketing strategies of Small and Medium Sized Enterprises in Croatia
nije evidentirano
Small and Medium Sized Enterprises; Marketing Strategies; factors of success; SME start-up
nije evidentirano
Podaci o prilogu
361-378.
2010.
nije evidentirano
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Zečić, Dž ; Halebić, J ; Alihodžić, A.
Zenica: Univerzitet u Zenici
1840-4006
Podaci o skupu
Razvoj poslovanja 2010
predavanje
12.11.2010-12.11.2010
Zenica, Bosna i Hercegovina