Valna gibanja (CROSBI ID 582819)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Canjek-Androić, Sanja ; Vijtiuk, Nada
hrvatski
Valna gibanja
Redovna nastava fizike u osnovnoj školi počinje relativno kasno (u učeničkoj dobi od 13 godina). Do te dobi svog života učenici usvoje veliku količinu činjeničnog znanja što kroz redovnu nastavu, što kroz neformalne oblike. Stoga je dobro istražiti pretkoncepcijske zablude vezane za ključne pojmove nastave fizike i tako spoznati dominantne probleme kod definiranja i usvajanja osnovnih fizikalnih pojmova. Drugi put savladavanja ovog problema mogao bi biti u kanaliziranju apstraktnih svojstava osnovnih fizikalnih pojmova u željenom smjeru u nastavi prirodnih grupa predmeta u nižim razredima osnovnih škola. Birani i uzrastu prihvatljivi sadržaji popraćeni odabranim demonstracijskim eksperimentima mogu usmjeriti usvajanje koncepcijskih sadržaja i tako olakšati stjecanje realnog znanja u periodima obrazovanja kada je to predviđeno. Ovaj se rad bavi samo jednom koncepcijskom temom vezanom za pojam valova i valnog gibanja. Kako je poznato valno gibanje predstavlja ključni koncept u pojmovniku fizike. Rad je napravljen u relativno neuobičajenim uvjetima, na populaciji učenika četvrtog razreda osnovne škole s ciljem da ispita doseg usvojivosti koncepata valnog gibanja kod uzrasta relativno kratkog trajanja efektivne koncentracije i nenaviklih na nastavne sadržaje motivirane demonstracijskim eksperimentom. Oslanja se na prethodna iskustvena poimanje valova na vodi i testira mogućnosti heurističkog pristupa usvajanja fizikalnih pojmova kod relativno mlade populacije.
predkoncepcije; nastava fizike; niži razredi osnovne škole
nije evidentirano
engleski
Wave motion
nije evidentirano
preconceptions; misconceptions; wave motion; learning environment; physics education; lower classes of primary school education
nije evidentirano
Podaci o prilogu
33-33.
2010.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Edukacija prirodoslovlja, geografije i povijesti u društvu znanja
Vijtiuk, Nada
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
978-953-7210-34-2
Podaci o skupu
4. međunarodna konferencija o naprednim i sustavnim istraživanjima ECNSI-2010
predavanje
11.11.2010-13.11.2010
Zagreb, Hrvatska