Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Valna gibanja (CROSBI ID 582819)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Canjek-Androić, Sanja ; Vijtiuk, Nada Valna gibanja // Edukacija prirodoslovlja, geografije i povijesti u društvu znanja / Vijtiuk, Nada (ur.). Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2010. str. 33-33

Podaci o odgovornosti

Canjek-Androić, Sanja ; Vijtiuk, Nada

hrvatski

Valna gibanja

Redovna nastava fizike u osnovnoj školi počinje relativno kasno (u učeničkoj dobi od 13 godina). Do te dobi svog života učenici usvoje veliku količinu činjeničnog znanja što kroz redovnu nastavu, što kroz neformalne oblike. Stoga je dobro istražiti pretkoncepcijske zablude vezane za ključne pojmove nastave fizike i tako spoznati dominantne probleme kod definiranja i usvajanja osnovnih fizikalnih pojmova. Drugi put savladavanja ovog problema mogao bi biti u kanaliziranju apstraktnih svojstava osnovnih fizikalnih pojmova u željenom smjeru u nastavi prirodnih grupa predmeta u nižim razredima osnovnih škola. Birani i uzrastu prihvatljivi sadržaji popraćeni odabranim demonstracijskim eksperimentima mogu usmjeriti usvajanje koncepcijskih sadržaja i tako olakšati stjecanje realnog znanja u periodima obrazovanja kada je to predviđeno. Ovaj se rad bavi samo jednom koncepcijskom temom vezanom za pojam valova i valnog gibanja. Kako je poznato valno gibanje predstavlja ključni koncept u pojmovniku fizike. Rad je napravljen u relativno neuobičajenim uvjetima, na populaciji učenika četvrtog razreda osnovne škole s ciljem da ispita doseg usvojivosti koncepata valnog gibanja kod uzrasta relativno kratkog trajanja efektivne koncentracije i nenaviklih na nastavne sadržaje motivirane demonstracijskim eksperimentom. Oslanja se na prethodna iskustvena poimanje valova na vodi i testira mogućnosti heurističkog pristupa usvajanja fizikalnih pojmova kod relativno mlade populacije.

predkoncepcije; nastava fizike; niži razredi osnovne škole

nije evidentirano

engleski

Wave motion

nije evidentirano

preconceptions; misconceptions; wave motion; learning environment; physics education; lower classes of primary school education

nije evidentirano

Podaci o prilogu

33-33.

2010.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Edukacija prirodoslovlja, geografije i povijesti u društvu znanja

Vijtiuk, Nada

Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

978-953-7210-34-2

Podaci o skupu

4. međunarodna konferencija o naprednim i sustavnim istraživanjima ECNSI-2010

predavanje

11.11.2010-13.11.2010

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija