Mimeza kao igra. Ludički aspekti Vitezova stvaralaštva (CROSBI ID 582783)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Protrka Štimec, Marina
hrvatski
Mimeza kao igra. Ludički aspekti Vitezova stvaralaštva
Bilo da je promatrana kao najšire shvaćena antropološka kategorija ili kao pedagoški ili psihoanalitički relevantan fenomen, dječja igra funkcionira kao topos specifične strukturacije i semantike. Kao takva omogućuje djetetu prijelaz od doživljavanja "mene-kao-čitavog-svijeta" do "mene-u-odnosu-prema-nekom-ne-meni", tj. (mojoj) majci, drugim ljudima i predmetima, pri čemu se, kako pokazuje npr. D. Winicott, prostor igre kreira kao "međupozicija", iskustveni prostor, "potencijalni prostor", "treća stvarnost odvojiva od unutarnje i vanjske stvarnosti". U nju dijete ulazi kao u jasno razgraničeno područje koje mu omogućuje osjećaj zaštićenosti i nadzora nad stvarnim objektima, prvim simbolima izvanjskog "nesavladivnog" svijeta. Kao iskustvo bivanja, neophodno za kasnije činjenje, dječja igra postaje mjestom savladavanja i osmišljavanja fragmentarne i nerazumljive stvarnosti, mjestom dohvaćanja harmonije koja, kako navodi K. Singh, omogućuje najranije, predspoznajno dohvaćanje estetskog doživljaja. Ovakvo razumijevanje moguće je povezati s teorijom mimeze kao "stvaralačkog oponašanja", oblikom ustrojavanja i spoznaje zbilje, kako ju predstavlja A. Compagnon, čime se otvaraju nove mogućnosti tumačenja umjetničkih (književnih), pedagoških i psiholoških praksi.
mimeza; igra; književnost; zbilja; stvarnost; antropologija; psihoanaliza
nije evidentirano
engleski
Mimesis as a Play. Ludical aspects of Vitez’ literary opus
nije evidentirano
mimesis; play; literature; reality; antropology; psychoanalysis
nije evidentirano
Podaci o prilogu
83-93.
2013.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Veliki vidar. Stoljeće Grigora Viteza.
Protrka Štimec, Marina ; Zalar, Diana ; Zima, Dubravka
Zagreb:
978-953-7210-62-5
Podaci o skupu
Nepoznat skup
predavanje
29.02.1904-29.02.2096