Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 559233

Mimeza kao igra. Ludički aspekti Vitezova stvaralaštva


Protrka Štimec, Marina
Mimeza kao igra. Ludički aspekti Vitezova stvaralaštva // Veliki vidar. Stoljeće Grigora Viteza. / Protrka Štimec, Marina ; Zalar, Diana ; Zima, Dubravka (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet, 2013. str. 83-93 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


Naslov
Mimeza kao igra. Ludički aspekti Vitezova stvaralaštva
(Mimesis as a Play. Ludical aspects of Vitez’ literary opus)

Autori
Protrka Štimec, Marina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Veliki vidar. Stoljeće Grigora Viteza. / Protrka Štimec, Marina ; Zalar, Diana ; Zima, Dubravka - Zagreb : Učiteljski fakultet, 2013, 83-93

ISBN
978-953-7210-62-5

Skup
Veliki vidar - stoljeće Grigora Viteza

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 24. i 25. XI. 2011.

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
Mimeza; igra; književnost; zbilja; stvarnost; antropologija; psihoanaliza
(Mimesis; play; literature; reality; antropology; psychoanalysis)

Sažetak
Bilo da je promatrana kao najšire shvaćena antropološka kategorija ili kao pedagoški ili psihoanalitički relevantan fenomen, dječja igra funkcionira kao topos specifične strukturacije i semantike. Kao takva omogućuje djetetu prijelaz od doživljavanja "mene-kao-čitavog-svijeta" do "mene-u-odnosu-prema-nekom-ne-meni", tj. (mojoj) majci, drugim ljudima i predmetima, pri čemu se, kako pokazuje npr. D. Winicott, prostor igre kreira kao "međupozicija", iskustveni prostor, "potencijalni prostor", "treća stvarnost odvojiva od unutarnje i vanjske stvarnosti". U nju dijete ulazi kao u jasno razgraničeno područje koje mu omogućuje osjećaj zaštićenosti i nadzora nad stvarnim objektima, prvim simbolima izvanjskog "nesavladivnog" svijeta. Kao iskustvo bivanja, neophodno za kasnije činjenje, dječja igra postaje mjestom savladavanja i osmišljavanja fragmentarne i nerazumljive stvarnosti, mjestom dohvaćanja harmonije koja, kako navodi K. Singh, omogućuje najranije, predspoznajno dohvaćanje estetskog doživljaja. Ovakvo razumijevanje moguće je povezati s teorijom mimeze kao "stvaralačkog oponašanja", oblikom ustrojavanja i spoznaje zbilje, kako ju predstavlja A. Compagnon, čime se otvaraju nove mogućnosti tumačenja umjetničkih (književnih), pedagoških i psiholoških praksi.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
130-0000000-0836 - Hrvatska književna periodika 1951 - 2000. (Vinko Brešić, )

Ustanove
Filozofski fakultet, Zagreb

Autor s matičnim brojem:
Marina Protrka Štimec, (254502)