Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Prevencija nasilnog ponašanja u školi (CROSBI ID 369833)

Ocjenski rad | diplomski rad

Pehar, Ivan Prevencija nasilnog ponašanja u školi / Bognar, Branko (mentor); Osijek, Učiteljski fakultet, Osijek, . 2007

Podaci o odgovornosti

Pehar, Ivan

Bognar, Branko

hrvatski

Prevencija nasilnog ponašanja u školi

Istraživanje o prevenciji nasilnoga ponašanja u školi proveo sam kroz dva dijela. U prvom dijelu sam nakon razgovora i educiranja djece o vrstama i oblicima nasilja koji su prisutni među njima, u školama, na ulici i igralištima, proveo anketu čiji je cilj bio utvrditi koliko su učenici upoznati s nasiljem, kako ga doživljavaju - kao žrtve, promatrači nasilja ili su sami nasilnici, kome se obraćaju za pomoć ako su bili izloženi nasilju, kakve se sve vrste nasilja događaju u ovom razredu, ima li slučajeva zlostavljanja te koliko su učitelji uključeni u edukaciju djece o nasilju i prevenciju nasilja među njima. Rezultati ankete su pokazali da je gotovo trećina učenika u razredu izložena nekom obliku verbalnog a ponekad i fizičkog nasilja. Pokazalo se da većina djece nad kojom se provodi nasilje povjerava roditeljima. Utvrdio sam da učitelji i ostale osobe u školi ne utječu u velikoj mjeri na smanjenje nasilja među djecom jer se verbalno nasilje događa u odsutnosti učitelja ili na odmorima a fizičko nasilje nasilnici provode na zaklonjenim mjestima poput svlačionice u dvorani, u garderobi te na zahodu. Unatoč ovim činjenicama, većina ispitanika voli ići u školu i ne boji se nasilnika ni nasilja. U akcijskom dijelu istraživanja proveo sam s učenicima pet radionica o prevenciji nasilja. Radionice su bile zanimljivog sadržaja prilagođene problemu istraživanja i učenicima. Ciljevi akcijskog istraživanja bili su sljedeći: razvijanje pozitivne slike o sebi, osjećaja vlastite vrijednosti i povećanje samopouzdanja kod učenika, poticanje osjećaja zajedništva, međusobnog poštivanja, ugodnog komunikacijskog ozračja, educiranje i osvješćivanje učenika o tome što je nasilje i kakve vrste nasilja postoje, educiranje o načinu reagiranja u nasilnim situacijama, kao žrtva ili kao promatrač, poticanje učenika da educiraju ostale učenike o onome što su učili, vidjeli i ostvarili kroz radionice, njegovanje umjetničkog stvaralaštva i kreativnosti, glazbene i likovne te poticanje na međusobnu suradnju i prijateljstvo između učenika kao jedinog mogućeg načina da se ovo istraživanje u ovom okruženju i provede.

odgoj za nenasilje ; akcijsko istraživanje

nije evidentirano

engleski

Prevention of violent behaviour in a school

nije evidentirano

non-violence education ; action research

nije evidentirano

Podaci o izdanju

78

19.10.2007.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Učiteljski fakultet, Osijek

Osijek

Povezanost rada

Pedagogija