Poticanje kritičkoga mišljenja u nastavi prirode i društva (CROSBI ID 369819)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Sandra Pajković Konopka
Bognar, Branko
hrvatski
Poticanje kritičkoga mišljenja u nastavi prirode i društva
Pojam kritičkog mišljenja u današnje vrijeme često se spominje ne samo u prosvjetnim krugovima, nego i u svakodnevnoj okolini. Mišljenje je oduvijek izazivalo pažnju čovjeka, a posebno znanosti. Proučavajući mišljenje mnoge znanosti i njihove discipline pripisuju mu određene atribute: mišljenje je spoznajni proces, mišljenje je psihički proces, to je intelektualna sposobnost ili mišljenje je društveni proces. Postoje različiti oblici i vrste mišljenja. Jedno od njih je i kritičko mišljenje. Stelle, Kurtis i Temple (1998, str.7) smatraju kako je kritičko mišljenje aktivan proces koji se javlja namjerno ili spontano, a koji osigurava učenicima čvrstu kontrolu nad informacijama kako bi ih oni mogli osporavati, usvojiti, prilagoditi ili odbaciti. Ako je jedan od ciljeva današnje nastave poučavati učenike kritičkom mišljenju to znači da treba uvesti promjene u postojeći nastavni proces. Potrebno je uvoditi metode i strategije koje će razvijati suradničko učenje, poticati aktivnost učenika, samopouzdanje i kritičko mišljenje. Provodeći Učenici su postali sigurniji, opušteniji prilikom javnog nastupa i iznošenja mišljenja, postali su aktivniji, počeli su više međusobno surađivati i javljati se, tolerancija i poštivanje tuđeg mišljenja također je vidljiva. Tijekom provedbe akcijskog istraživanja uočila sam brojne promjene u razrednoj zajednici, ali i na sebi. Shvatila sam da ako želimo mijenjati sustav školovanja, moramo krenuti prvo od mjenjanja sebe, svoje razredne zajednice, okoline u kojoj živimo i djelujemo.
kritičko mišljenje ; nastava prirode i društva ; akcijsko istraživanje
nije evidentirano
engleski
Stimulation of critical thinking in teaching of science and society
nije evidentirano
critical thinking ; teaching of science and society ; action research
nije evidentirano
Podaci o izdanju
71
08.07.2009.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Učiteljski fakultet, Osijek
Osijek