Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 558985

Poticanje kritičkoga mišljenja u nastavi prirode i društva


Sandra Pajković Konopka
Poticanje kritičkoga mišljenja u nastavi prirode i društva 2009., diplomski rad, Učiteljski fakultet, Osijek


Naslov
Poticanje kritičkoga mišljenja u nastavi prirode i društva
(Stimulation of critical thinking in teaching of science and society)

Autori
Sandra Pajković Konopka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad

Fakultet
Učiteljski fakultet

Mjesto
Osijek

Datum
08.07

Godina
2009

Stranica
71

Mentor
Bognar, Branko

Ključne riječi
Kritičko mišljenje; nastava prirode i društva; akcijsko istraživanje
(Critical thinking; teaching of science and society; action research)

Sažetak
Pojam kritičkog mišljenja u današnje vrijeme često se spominje ne samo u prosvjetnim krugovima, nego i u svakodnevnoj okolini. Mišljenje je oduvijek izazivalo pažnju čovjeka, a posebno znanosti. Proučavajući mišljenje mnoge znanosti i njihove discipline pripisuju mu određene atribute: mišljenje je spoznajni proces, mišljenje je psihički proces, to je intelektualna sposobnost ili mišljenje je društveni proces. Postoje različiti oblici i vrste mišljenja. Jedno od njih je i kritičko mišljenje. Stelle, Kurtis i Temple (1998, str.7) smatraju kako je kritičko mišljenje aktivan proces koji se javlja namjerno ili spontano, a koji osigurava učenicima čvrstu kontrolu nad informacijama kako bi ih oni mogli osporavati, usvojiti, prilagoditi ili odbaciti. Ako je jedan od ciljeva današnje nastave poučavati učenike kritičkom mišljenju to znači da treba uvesti promjene u postojeći nastavni proces. Potrebno je uvoditi metode i strategije koje će razvijati suradničko učenje, poticati aktivnost učenika, samopouzdanje i kritičko mišljenje. Provodeći Učenici su postali sigurniji, opušteniji prilikom javnog nastupa i iznošenja mišljenja, postali su aktivniji, počeli su više međusobno surađivati i javljati se, tolerancija i poštivanje tuđeg mišljenja također je vidljiva. Tijekom provedbe akcijskog istraživanja uočila sam brojne promjene u razrednoj zajednici, ali i na sebi. Shvatila sam da ako želimo mijenjati sustav školovanja, moramo krenuti prvo od mjenjanja sebe, svoje razredne zajednice, okoline u kojoj živimo i djelujemo.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
245-1221170-1063 - Razvoj stvaralaštva u cjeloživotnoj edukaciji učitelja (Branko Bognar, )

Ustanove
Fakultet za odgojne i obrazovane znanosti, Osijek