Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Poticanje kritičkoga mišljenja u nastavi prirode i društva (CROSBI ID 369819)

Ocjenski rad | diplomski rad

Sandra Pajković Konopka Poticanje kritičkoga mišljenja u nastavi prirode i društva / Bognar, Branko (mentor); Osijek, Učiteljski fakultet, Osijek, . 2009

Podaci o odgovornosti

Sandra Pajković Konopka

Bognar, Branko

hrvatski

Poticanje kritičkoga mišljenja u nastavi prirode i društva

Pojam kritičkog mišljenja u današnje vrijeme često se spominje ne samo u prosvjetnim krugovima, nego i u svakodnevnoj okolini. Mišljenje je oduvijek izazivalo pažnju čovjeka, a posebno znanosti. Proučavajući mišljenje mnoge znanosti i njihove discipline pripisuju mu određene atribute: mišljenje je spoznajni proces, mišljenje je psihički proces, to je intelektualna sposobnost ili mišljenje je društveni proces. Postoje različiti oblici i vrste mišljenja. Jedno od njih je i kritičko mišljenje. Stelle, Kurtis i Temple (1998, str.7) smatraju kako je kritičko mišljenje aktivan proces koji se javlja namjerno ili spontano, a koji osigurava učenicima čvrstu kontrolu nad informacijama kako bi ih oni mogli osporavati, usvojiti, prilagoditi ili odbaciti. Ako je jedan od ciljeva današnje nastave poučavati učenike kritičkom mišljenju to znači da treba uvesti promjene u postojeći nastavni proces. Potrebno je uvoditi metode i strategije koje će razvijati suradničko učenje, poticati aktivnost učenika, samopouzdanje i kritičko mišljenje. Provodeći Učenici su postali sigurniji, opušteniji prilikom javnog nastupa i iznošenja mišljenja, postali su aktivniji, počeli su više međusobno surađivati i javljati se, tolerancija i poštivanje tuđeg mišljenja također je vidljiva. Tijekom provedbe akcijskog istraživanja uočila sam brojne promjene u razrednoj zajednici, ali i na sebi. Shvatila sam da ako želimo mijenjati sustav školovanja, moramo krenuti prvo od mjenjanja sebe, svoje razredne zajednice, okoline u kojoj živimo i djelujemo.

kritičko mišljenje ; nastava prirode i društva ; akcijsko istraživanje

nije evidentirano

engleski

Stimulation of critical thinking in teaching of science and society

nije evidentirano

critical thinking ; teaching of science and society ; action research

nije evidentirano

Podaci o izdanju

71

08.07.2009.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Učiteljski fakultet, Osijek

Osijek

Povezanost rada

Pedagogija