Problemi u ostvarivanju suštinskih promjena u praksi učitelja posredstvom akcijskih istraživanja (CROSBI ID 45362)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Bognar, Branko
hrvatski
Problemi u ostvarivanju suštinskih promjena u praksi učitelja posredstvom akcijskih istraživanja
Baveći se akcijskim istraživanjima, suočavao s različitim problemima i osobnim predrasudama koje sam prihvatio kao poticaj za osobnu kreativnost i učenje, ali isto tako i kao pokazatelj intenziteta promjena. Naime, smatram kako se proces promjena ne može ostvariti bez problema. Tamo gdje nema problema nema ni bitnih promjena, ali sami problemi nisu najvažniji poticaj našem djelovanju, već je to vizija kvalitetnije budućnosti. Premda sam shvatio kako je proces promjena daleko složeniji nego što sam to očekivao na samom početku i unatoč tome što su se neka moja početna očekivanja pokazala nerealnim, smatram kako je sve to dopri-nijelo ostvarivanju promjena i osobnom učenju. Dakle, „predrasude“ od kojih sam krenuo su zapravo predstavljale viziju u koju i danas vje¬rujem, a to je stvaranje škole usmjerene na učenika koju mogu ostvariti samo emancipirani i kreativni učitelji. Nastojeći pomoći učiteljima u stvaranju takve škole shvatio sam kako to neće biti moguće učiniti bez razumijevanja i aktivnog angažmana mnogih društvenih čimbenika. Uvjerio sam se kako je to vrlo složen i teško ostvariv cilj. Unatoč tome, osobno nastojim doprinijeti ostvarenju vizije kvalitetnije škole ne zato što je to lako postići, već zato što je to vrijedno truda.
akcijsko istraživanje; profesionalni razvoj
Rad je objavljen dvojezično - na hrvatskom i engleskom jeziku.
engleski
Problems in Making Significant Changes in Teaching Practice through Action Research
nije evidentirano
action research; proresional development
nije evidentirano
Podaci o prilogu
41-60.
objavljeno
Podaci o knjizi
Akcijsko istraživanje i profesionalni razvoj učitelja i nastavnika
Kovačević, Dubravka ; Ozorlić Dominić, Renata
Zagreb: Agencija za odgoj i obrazovanje (AZOO)
2011.
978-953-7290-23-8