Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

POVEZANOST RAZREDNOG OZRAČJA I ORGANIZACIJSKIH ČIMBENIKA OSNOVNE ŠKOLE TE RAZLIKE U PROCJENAMA RAZREDNOG OZRAČJA S OBZIROM NA DOB I SPOL ISPITANIKA (CROSBI ID 369782)

Ocjenski rad | magistarski rad (mr. sc. i mr. art.)

Varović, Ksenija POVEZANOST RAZREDNOG OZRAČJA I ORGANIZACIJSKIH ČIMBENIKA OSNOVNE ŠKOLE TE RAZLIKE U PROCJENAMA RAZREDNOG OZRAČJA S OBZIROM NA DOB I SPOL ISPITANIKA / Vlatka Domović (mentor); Zagreb, Učiteljski fakultet, Zagreb, . 2011

Podaci o odgovornosti

Varović, Ksenija

Vlatka Domović

hrvatski

POVEZANOST RAZREDNOG OZRAČJA I ORGANIZACIJSKIH ČIMBENIKA OSNOVNE ŠKOLE TE RAZLIKE U PROCJENAMA RAZREDNOG OZRAČJA S OBZIROM NA DOB I SPOL ISPITANIKA

Uvidom u rezultate istraživanja želi se produbiti razumijevanje povezanosti između organizacijskih čimbenika i razrednog ozračja. U radu razredno ozračje je analizirano s obzirom na četiri nezavisne varijable organizacijskih čimbenika: tip škole (gradska, seoska) ; veličinu škole (manja, osrednja, veća) ; veličinu razrednog odjela (manji, veći) ; rad u smjenama (jednosmjenska ili dvosmjenska nastava). Također, cilj je bio i ispitati postoje li statistički značajne razlike u procjenama razrednog ozračja s obzirom na dob i spol ispitanika. Istraživanje je provedeno tijekom svibnja 2011. godine na području Koprivničko-križevačke županije na uzorku od 221 učenika iz šest osnovnih škola. Rezultati istraživanja su pokazali da postoji statistički značajna razlika, ali ne u većoj mjeri, u procjeni nekih dimenzija razrednog ozračja kod učenika, s obzirom na organizacijske čimbenike. Međusobna veza između tipa škole i procijenjenog razrednog ozračja, te između razrednih odjela različite veličine i procijenjenog razrednog ozračja, nije utvrđena u statistički značajnoj mjeri, osim za dimenziju Povezanost, koju učenici iz seoskih škola, odnosno iz manjih razrednih odjela, pozitivnije procjenjuju. Utvrdili smo da postoji statistički značajna razlika između veličine škole i procijenjenog razrednog ozračja s obzirom na dimenzije Jasnoća pravila, Povezanost i Red i organizacija. Također, smo utvrdili da ne postoji statistički značajna razlika između jednosmjenskog i dvosmjenskog rada i procijenjenog razrednog ozračja. Nije potvrđeno postojanje statistički značajne razlike u procjenama razrednog ozračja s obzirom na spol, odnosno između dječaka i djevojčica u pogledu procjene razrednog ozračja nema statistički značajnih razlika po bilo kojoj od sedam razmatranih dimenzija. Utvrđeno je postojanje statistički značajne razlike u procjeni pet dimenzija razrednog ozračja s obzirom na kronološku dob ispitanika. To su dimenzije Jasnoća pravila, Nastavnička potpora, Povezanost, Nastvnički nadzor i Tvarno okruženje. Mlađi ispitanici (dvanaestogodišnjaka) razredno ozračje u svih pet dimenzija procjenjuju bolje od starijih (petnaestogodišnjaka) učenika. Dobiveni rezultati mogu u budućnosti biti temelj za daljnje istraživanje u ovome području.

razredno ozračje; organizacijski čimbenici osnovne škole; pozitivno ozračje; učenici

nije evidentirano

engleski

Classroom environment and school organisational characteristics

nije evidentirano

classroom environment; organising factors of primary school; the positive environment; students

nije evidentirano

Podaci o izdanju

103

25.11.2011.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Učiteljski fakultet, Zagreb

Zagreb

Povezanost rada

Pedagogija