Ravnatelj kao poslovodni i pedagoški (ruko)voditelj škole (CROSBI ID 45324)
Prilog u knjizi | ostalo
Podaci o odgovornosti
Staničić, Stjepan ; Zekanović, Nenad
hrvatski
Ravnatelj kao poslovodni i pedagoški (ruko)voditelj škole
Ravnatelj na jednoj strani skrbi o svrhovitom, racionalnom i legalnom poslovanju obrazovne ustanove kao organizacije, djelujući kao upravni, poslovodni i tehnički rukovoditelj, odnosno kao menadžer i/ili lider. Na drugoj strani ravnatelj brine o profesionalnom pedagoškom radu čime doprinosi poželjnoj kakvoći procesa rada i optimalnoj razini postignuća škole. Skrbeći o procesu učenja i poučavanja, on funkcionira kao stručni/pedagoški rukovoditelj, tj. kao pedagog, dijelom kao psiholog, pa i nastavnik. Stoga se ravnatelj i definira kao poslovodni (upravno-tehnički) i stručni (pedagoški) voditelj. Da bi ravnatelj uspješno, kako poslovodno tako i stručno, vodio svoju odgojno-obrazovnu ustanovu prema ostvarenju njezina cilja, on treba ostvariti određene funkcije, imati za to odgovarajuće kompetencije i znati djelovati na ključnim područjima rada. Funkcije, kompetencije i područja rada, temeljne su odrednice uloge ravnatelja. Stoga se u ovom radu, između ostalog, odgovara i na sljedeća pitanja: koje su to funkcije što ih ravnatelj ostvaruje da bi postigao cilj, kakve su mu kompetencije potrebne i na koji ih način steći, te koje aktivnosti se ostvaruju u školi i na kojim područjima rada ravnatelj dokazuje svoju poslovodnu i stručnu ulogu.
Ravnatelj, Poslovodni rukovoditelj škole, Pedagoški rukovoditelj škole
nije evidentirano
engleski
Headteacher as executive and pedagogical school leader
nije evidentirano
Headteacher, Headteacher as executive school leader, Headteacher as pedagogical school leader
nije evidentirano
Podaci o prilogu
215-228.
objavljeno
Podaci o knjizi
Pravno-pedagoški priručnik
Drandić, B. ; Zekanović, N. ; Staničić, S.
Zagreb: Znamen
2011.
978-953-6006-39-1