POVEZANOST RAZREDNOG OZRAČJA I ORGANIZACIJSKIH ČIMBENIKA OSNOVNE ŠKOLE TE RAZLIKE U PROCJENAMA RAZREDNOG OZRAČJA S OBZIROM NA DOB I SPOL ISPITANIKA (CROSBI ID 369768)
Ocjenski rad | magistarski rad (mr. sc. i mr. art.)
Podaci o odgovornosti
Varović, Ksenija
Vlatka Domović
hrvatski
POVEZANOST RAZREDNOG OZRAČJA I ORGANIZACIJSKIH ČIMBENIKA OSNOVNE ŠKOLE TE RAZLIKE U PROCJENAMA RAZREDNOG OZRAČJA S OBZIROM NA DOB I SPOL ISPITANIKA
Uvidom u rezultate istraživanja želi se produbiti razumijevanje povezanosti između organizacijskih čimbenika i razrednog ozračja. U radu razredno ozračje je analizirano s obzirom na četiri nezavisne varijable organizacijskih čimbenika: tip škole (gradska, seoska) ; veličinu škole (manja, osrednja, veća) ; veličinu razrednog odjela (manji, veći) ; rad u smjenama (jednosmjenska ili dvosmjenska nastava). Također, cilj je bio i ispitati postoje li statistički značajne razlike u procjenama razrednog ozračja s obzirom na dob i spol ispitanika. Istraživanje je provedeno tijekom svibnja 2011. godine na području Koprivničko-križevačke županije na uzorku od 221 učenika iz šest osnovnih škola. Rezultati istraživanja su pokazali da postoji statistički značajna razlika, ali ne u većoj mjeri, u procjeni nekih dimenzija razrednog ozračja kod učenika, s obzirom na organizacijske čimbenike. Međusobna veza između tipa škole i procijenjenog razrednog ozračja, te između razrednih odjela različite veličine i procijenjenog razrednog ozračja, nije utvrđena u statistički značajnoj mjeri, osim za dimenziju Povezanost, koju učenici iz seoskih škola, odnosno iz manjih razrednih odjela, pozitivnije procjenjuju. Utvrdili smo da postoji statistički značajna razlika između veličine škole i procijenjenog razrednog ozračja s obzirom na dimenzije Jasnoća pravila, Povezanost i Red i organizacija. Također, smo utvrdili da ne postoji statistički značajna razlika između jednosmjenskog i dvosmjenskog rada i procijenjenog razrednog ozračja. Nije potvrđeno postojanje statistički značajne razlike u procjenama razrednog ozračja s obzirom na spol, odnosno između dječaka i djevojčica u pogledu procjene razrednog ozračja nema statistički značajnih razlika po bilo kojoj od sedam razmatranih dimenzija. Utvrđeno je postojanje statistički značajne razlike u procjeni pet dimenzija razrednog ozračja s obzirom na kronološku dob ispitanika. To su dimenzije Jasnoća pravila, Nastavnička potpora, Povezanost, Nastvnički nadzor i Tvarno okruženje. Mlađi ispitanici (dvanaestogodišnjaka) razredno ozračje u svih pet dimenzija procjenjuju bolje od starijih (petnaestogodišnjaka) učenika. Dobiveni rezultati mogu u budućnosti biti temelj za daljnje istraživanje u ovome području.
razredno ozračje; organizacijski čimbenici osnovne škole; pozitivno ozračje; učenici
nije evidentirano
engleski
Conection between classroom environment and school organising factors
nije evidentirano
classroom environment; organising factors of primary school; the positive environment; students
nije evidentirano
Podaci o izdanju
103
25.11.2011.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Učiteljski fakultet, Zagreb
Zagreb