Razvoj školstva i obrazovna politika u Republici Hrvatskoj na putu u Europu (CROSBI ID 45301)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Vican, Dijana
hrvatski
Razvoj školstva i obrazovna politika u Republici Hrvatskoj na putu u Europu
U radu se razmatraju promjene u sustavu predškolskog, osnovnoškolskog i srednjoškolskog odgoja i obrazovanja zadnjih deset godina u Republici Hrvatskoj. S obzirom na vremenski odmak od Domovinskog rata (1991. - 1995.), te opredjeljenost politike za europski suživot, prikazani su problemi s kojime se suočava odgojno-obrazovni sustav, te mjere i aktivnosti koje je obrazovna politika poduzela u njihovom rješavanju kao i one koje planira poduzetni na putu u Europu. Obilježja odgojno-obrazovnog sustava su prikazana po razinama, od decentraliziranoga predškolskog do centraliziranoga osnovnoškolskoga i srednjoškolskoga odgoja i obrazovanja. Za svaku razinu su predočeni problemi, kvalitativna poboljšanja kroz različite parametre - nastavne planove i programe, vanjsko vrednovanje, pedagoške standarde, te obrazovne kvalifikacije odgojitelja, učitelja i nastavnika. Reformske smjernice obrazovne politike na predtercijalnoj razini imaju težište na Nacionalnome okvirnome kurikulumu za predškolski odgoj i obrazovanje, opće obvezno i srednjoškolsko obrazovanje(2010.), koji jedinstvenom metodologijom i tehnologijom izrade predškolskog kurikuluma, općeobrazovnih te umjetničkih i stukovnih kurikuluma osigurava sustavno i skladno povezivanje procesa poučavanja i učenja, odgoja i obrazovanja te osposobljavanje djece i mladih za cjeloživotno učenje, što je strateški cilj obrazovne politike Republike Hrvatske.
obrazovne promjene u Republici Hrvatskoj, nacionalni kurikulum, vanjsko vrednovanje obrazovanja, kvalifikacija odgojitelja, učitelja i strukovnih nastavnika
nije evidentirano
engleski
Development of the Croatian School System and Education Policy on the Road on the EU Accession
nije evidentirano
Education reforms in Croatia, National Curriculum Framework, external evaluation, professional qualification, teacher, vocational teacher for vocational subjects.
nije evidentirano
Podaci o prilogu
158-178.
objavljeno
Podaci o knjizi
Europsko obrazovanje, koncepti i perspektive iz pet zemalja
Domović, A., Gehrmann, S., Kruger-Potratz, M., Petravić, A.
Zagreb: Školska knjiga
2011.
978-953-0-61951-7