Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Odrednice pristupa učenju i poučavanju u srednjoškolskom kontekstu (CROSBI ID 369700)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Pavin Ivanec, Tea Odrednice pristupa učenju i poučavanju u srednjoškolskom kontekstu / Vizek Vidović, Vlasta (mentor); Zagreb, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 2008

Podaci o odgovornosti

Pavin Ivanec, Tea

Vizek Vidović, Vlasta

hrvatski

Odrednice pristupa učenju i poučavanju u srednjoškolskom kontekstu

Cilj istraživanja bio je utvrditi odrednice pristupa učenju i poučavanju u srednjoškolskom kontekstu te utvrditi odnos nastavničkog poučavanja i učeničkog učenja. S aspekta učenika ispitalo se mogu li se učenički pristupi učenju objasniti na temelju učeničkih koncepcija o učenju, učeničke sklonosti ka određenom načinu poučavanja te percepciji nekih karakteristika konteksta poučavanja (zanimljivost i zahtjevnost predmeta, jasnoća zahtjeva predmeta, nastavnički entuzijazam za predmet i nastavnički pristupi poučavanju). S aspekta nastavnika ispitalo se mogu li se nastavnički pristupi poučavanju objasniti na temelju nastavničkih koncepcija o poučavanju i učenju, te percepciji nekih karakteristika konteksta poučavanja (učenička sklonost kao određenom načinu poučavanja, entuzijazam za vlastiti predmet te percepcija poticajnosti nastavničkog poziva i školskog okruženja). Ispitivanje je provedeno na 573 učenika četvrtih razreda gimnazija te na 372 nastavnika iz istih škola. Rezultati regresijskih analiza pokazali su kako su prediktori površinskog pristupa učenju učenička sklonost ka poučavanju prijenosom informacija, te doživljaj predmeta zahtjevnim i nezanimljivim. Prediktori dubinskog pristupa su koncepcija o učenju kao transformaciji, učenička sklonost ka poučavanju usmjerenom na poticanje razumijevanja, zanimljivost predmeta te percepcija kako su nastavnici u svom radu aktivni u pogledu korištenja oba pristupa poučavanju. Rezultati regresijske analize za nastavničke pristupe poučavanju ukazuju da su prediktori pristupa umjerenog na prijenos informacija (nastavnika) percepcija kako su učenici skloni upravo takvom poučavanju, koncepcija o poučavanju kao procesu prijenosa informacija, ali i poticanja razumijevanja te nastavnički entuzijazam za predmet. Prediktori pristupa usmjerenog na poticanje razumijevanja (učenika) su percepcija učeničke sklonosti takvom načinu poučavanja, koncepcija o poučavanju kao procesu poticanja razumijevanja te nastavnički entuzijazam za predmet. Rezultati su pokazali i da je među nastavnicima čiji je pristup poučavanju u većoj mjeri usmjeren na učenike i više učenika koji uče dubinski, dok je među nastavnicima koji su u manjoj mjeri usmjereni na učenike i više učenika koji uče površinski. Učenici koji uče dubinski imaju bolje ocjene od onih koji uče površinski, bez obzira na pristup poučavanju njihovih nastavnika.

pristupi učenju; pristupi poučavanju; odnos pristupa učenju i pristupa poučavanju; srednjoškolska nastava

nije evidentirano

engleski

Approaches to learning and teaching within secondary school context

nije evidentirano

approaches to learning; approaches to teaching; relationship between approaches to learning and approaches to teaching; secondary school

nije evidentirano

Podaci o izdanju

136

19.12.2008.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

Psihologija