Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Kompleksni teorijski vođeni programi evaluacije u obrazovanju (CROSBI ID 179444)

Prilog u časopisu | ostalo

Halmi, Aleksandar Kompleksni teorijski vođeni programi evaluacije u obrazovanju // Pedagogijska istraživanja, 7 (2010), 1; 23-40

Podaci o odgovornosti

Halmi, Aleksandar

hrvatski

Kompleksni teorijski vođeni programi evaluacije u obrazovanju

Dosadašnji programi evaluacije i evaluacijska istraživanja u obrazovanju, pogotovo ona koja se odnose na evaluaciju nastavnih planova i programa (curriculuma), vrlo su malo ili nimalo koristila programsku teoriju. Programska teorija i logika malog ili srednjeg dosega, nužno su sredstvo za izradu bilo kojeg programa ili tipa evaluacije bilo da je riječ o formativnim, sumativnim, proaktivnim, monitoring ili interaktivnim formama evaluacije. Ta se tematika često neopravdano zaobilazi u mnogim uvodnim tekstovima i metodološkim raspravama, u kojima se evaluacija prikazuje kao ateorijska i isključivo metodički usmjerena misija. Međutim, važnost teorije (modela i pristupa) naglašavaju brojni evaluativni teoretičari (Patton, Chen, Rossi i Freman, Weiss itd.). U najopćenitijem smislu, teorija ima mnogo funkcija i središnja je sastavnica evaluacijskog procesa u obrazovanju. Primjerice, ona može omogućiti nastavniku – evaluatoru dobru racionalu pri odabiru specifičnih metoda i metodoloških pristupa prigodom, primjerice, istraživanja učenika s posebnim potrebama. U elaboraciji navedene tematike, autor koristi različite modele iz evaluacijske prakse koji u danom kontekstu mogu poslužiti za generiranje teorija znanosti o obrazovanju. Posebno ističe praktičnu evaluacijsku taksanomiju koja je od vitalnog interesa za odabir adekvatne evaluacijske strategije i pristupe, najpriklatnije za programe intervencije u različitim područjima odgoja i obrazovanjima.

program evaluacije; evaluacijska istraživanja; programska teorija; praktična taksonomija; formativna i sumativna evaluacija; sudionici

nije evidentirano

engleski

Complex theory-led evaluation programmes in education

nije evidentirano

evaluation programme; evaluation research; programme theory; practical taxonomy; formative and summative evaluation; participants

nije evidentirano

Podaci o izdanju

7 (1)

2010.

23-40

objavljeno

1334-7888

Povezanost rada

Pedagogija