Postizanje ravnoteže privatnog i poslovnog života u prodajnim zanimanjima (CROSBI ID 369557)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Švađumović, Mateja
Tomašević Lišanin, Marija
Ozimec, Kristina
hrvatski
Postizanje ravnoteže privatnog i poslovnog života u prodajnim zanimanjima
PoStres postaje sve aktualnija tema u suvremenom načinu poslovanja, posebno u marketinškim i prodajnim zanimanjima. Radno vrijeme danas gotovo pa i ne postoji te su ljudi primorani prilagoditi se suvremenim tehnologijama i načinima poslovanja. U radu se nastoji objasniti pojam stresa, njegove vrste i najčešći izvori stresa u poslovnoj organizaciji. Stres se povezuje sa sukobom obiteljskih i radnih uloga pojedinca, kao jednim od glavnih problema pri postizanju ravnoteže privatnog i poslovnog života. U radu se nastoje predstaviti i ključne karakteristike suvremene prodaje te zaposlenika u prodajnim zanimanjima, kao i njihovi najvažniji izvori stresa. Samostalno istraživanje je napravljeno na uzorku dva hrvatska poduzeća te njihovih odjela marketinga i prodaje. Cilj istraživanja je bio saznati jesu li zaposlenici u prodaji i marketingu pod utjecajem stresa te koji su glavni izvori njihova stresa. Bilo je važno saznati jesu li zaposlenici zadovoljni postignutom ravnotežom privatnog i poslovnog života, te koji su faktori koji im pomažu, a koji oni koji im otežavaju uspostavljanju ravnoteže. Istraživanjem je zaključeno da ispitanici često doživljavaju stres te da su ključni izvori stresa: nerealni rokovi, manjak kontrole nad vlastitim vremenom, nemogućnost utjecaja na ključne klijente, nedovoljno razvijen sustav nagrađivanja i nefleksibilno radno vrijeme. Ispitanici su uglavnom zadovoljni postignutom ravnotežom svog privatnog i poslovnog života. Smatraju da im fleksibilno radno vrijeme najviše pomaže uspostavljanju ravnoteže, dok im prekovremeni rad predstavlja najveći problem pri pokušaju uravnoteženja svog života. Ova saznanja bi svakako trebala pomoći menadžmentu zadovoljiti svoje zaposlenike te poboljšati poslovanje poduzeća.
stres; radno vrijeme; sukobi uloga; suvremena prodaja; ravnoteža poslovnog i privatnog života
nije evidentirano
engleski
Stress and achieving wokr-life balance in markeitng and sales professions
nije evidentirano
stress; working hours; role conflict; modern sales; work-life balance
nije evidentirano
Podaci o izdanju
82
27.09.2011.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Ekonomski fakultet, Zagreb
Zagreb