Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Koncept edukacije medicinskih sestara u području etike u sestrinstvu (CROSBI ID 582276)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Kalauz, Sonja Koncept edukacije medicinskih sestara u području etike u sestrinstvu // Zbornik radova 4. kongresa s međunarodnim sudjelovanjem HDMSARIST-a / Friganović, Adriano (ur.). Zagreb: Hrvatsko društvo medicinskih sestara anestezije, reanimacije, intenzivne skrbi i transfuzije (HDMSARIST), 2011. str. 53-53

Podaci o odgovornosti

Kalauz, Sonja

hrvatski

Koncept edukacije medicinskih sestara u području etike u sestrinstvu

Sposobnost donošenja etičkih odluka pitanje je moralne izvrsnosti medicinskih sestara. Stoga, sestrinsko obrazovanje mora poticati studente da razvijaju moralnu viziju, mora im pružiti mogućnost moralnog promišljanja, razvijanje moralne intuicije i kritičkog razmišljanja. Priprema studenata treba se provoditi kroz teorijsku i praktičnu nastavu, s primjenom modela poučavanja: problemskim rješavanjem problema/dilema (problem solving), analizom slučajeva (case-study), te razrješavanjem dilema u hipotetskim situacijama. Medicinske sestre često se nalaze u vrlo zahtjevnim situacijama i za određeni moralni izbor ili radnju moraju imati vrlo jake argumente. Sudjelujući u moralnim raspravama ili boreći se za svoja stajališta, svoje mišljenje moraju utemeljiti ili na etičkim teorijama, pravilima i principima ili na sintezi teorijskog znanja i iskustva. Etička razmišljanja, etička pravila, principi i teorije pomažu u procjeni potrebnoj za donošenje etičkih odluka. Znanje, životno iskustvo i sposobnost procjenjivanja usmjerenog prema pojedincu kao jedinstvenom entitetu, krucijalni su za odgovarajući izbor, interpretaciju, kulturološku adaptaciju i primjenu relevantnih etičkih pravila, principa i teorija. U praksi teorija i iskustvo funkcioniraju kao dvostruki proces u kojem jedno nadopunjuje drugo. Medicinske sestre nikad ne smiju imati osjećaj da postoji samo jedna jedina etička teorija, jedan jedini etički model i jedan najvažniji princip za sve situacije. Temeljna spoznaja da je svaki bolesnik jedinka za sebe, jedinstvena i neponovljiva, mora uvijek određivati put promišljanju i djelovanju jer i ono mora biti posebno, jedinstveno i prilagođeno jedinstvenosti situacije. Rješenja etičkih problema ovise o etičkoj refleksiji više osoba koje donose odluku: bolesniku, medicinskoj sestri i drugim osobama koje u donošenju odluke sudjeluju. Etičari znaju da je u donošenju odluka uključeno mnogo komponenti i varijabli i da ne postoji jednostavna etička metoda koja bi ponudila odgovore na sva etička propitivanja. Nema jednostavnih formula ni savršenog recepta za donošenje etičkih odluka u sestrinskoj praksi. Svaka sestra mora ukljuĉiti sva svoja etička znanja i vrijednosti, životno iskustvo, kognitivne sposobnosti, moralnu osjetljivost, sposobnost razmišljanja i osobnu moralnu motivaciju kako bi (zajedno s bolesnikom) kroz proces promišljanja došla do najbolje odluke i djelovala po njoj.

sestrinsko obrazovanje; modeli poučavanja; etička refleksija

nije evidentirano

engleski

Concept of Nurses' Education in the Field of Nursing Ethics

nije evidentirano

nurses' education; teaching models; ethical reflection

nije evidentirano

Podaci o prilogu

53-53.

2011.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Friganović, Adriano

Zagreb: Hrvatsko društvo medicinskih sestara anestezije, reanimacije, intenzivne skrbi i transfuzije (HDMSARIST)

Podaci o skupu

4. kongres s međunarodnim sudjelovanjem HDMSARIST-a

predavanje

14.04.2011-17.04.2011

Šibenik, Hrvatska

Povezanost rada

Temeljne medicinske znanosti, Kliničke medicinske znanosti, Filozofija